håvard87 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har akkurat kjøpt Nec ND-3520A, men har et problem. Når jeg kopierer filer fra DVD'er til Harddisken timer kopieringen nesten alltid ut og jeg får opp en feilmelding der det står "sirkulerende overflødighetskontroll, CRC" - noen som vet hva som menes med det? Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Den meldingen kommer bla av lesing fra ødelagte eller møkkete plater . Er ikke sikkert at det er brennern din som er problemet . Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 CRC = uleselig plate. Er det orginale plater skyldes det nok riper osv. Er det brente plater skyldes det oftest at platene som er brukt til å brenne på er av lav kvalitet (f.eks That's Write, princo, commodore, og en haug andre). Du kan prøve å lese platene i en annen leser også da NEC'en i tillegg har litt dårlig feilkorrigering. Erfaringsmessig er BenQ DVD-Brennere de beste med tanke på feilkorrigering (dvs klare å lese platene til tross for riper og lav platekvalitet). Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 OK, takker for raske og fine svar. Men de DVD'ene jeg leser fra er Verbatim - og Verbatim er jo plater med skikkelig kvalitet, er de ikke? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 OK, takker for raske og fine svar. Men de DVD'ene jeg leser fra er Verbatim - og Verbatim er jo plater med skikkelig kvalitet, er de ikke? Skal være det ja - men har du brent de med en dårlig/gammel brenner kan jo dette også gi problemer. Vil anbefale å prøve å lese platene på en annen leser/PC for å se om de er lesbare der. Det er vanlig at NEC'en sliter med plater som bare er litt dårlige. Du kan jo oppdatere firmware på NEC'en til 3.04 og se om det hjelper: http://www.de.nec.de/software/1892_FW_ND-3520A_win304.zip Lenke til kommentar
mar Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Noen som har prøvd å oppdatere til 3.04 på denne brenneren? Ser i instruksjonene som følger med at man omtrent må demontere halve pcen før man oppdaterer firmwaren. Er dette bare "tull". Slik som sånne advarsler ofte er, eller går det faktisk galt dersom man bare åpner programmet og trykker "flash"? edit: Liste over alt som må fikses får man begynner Pls note following instructions for update procedure: Connect drive to secondary IDE channel as Master, use standard UDMA-2 IDE cable Disconnect all slave hardware from IDE secondary Master Update in Windows "Safe Mode" Under Windows 2000 & XP login as administrator Update without DMA mode, under Windows XP & 2000 in the device manager - "IDE ATA/ ATAPI controllers", you can switch from DMA to PIO mode Disconnect all external USB/ FireWire devices. Deactivate virusscanners, active desktop programs and packetwriting agents Do not turn off power during the updating process. Endret 30. april 2005 av mar Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har kjørt NEC oppdateringer utallige ganger uten å følge de instruksjonene - aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 DVD'ene var lesbare i en annen DVD-spiller. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg får også dette problemet når jeg nettopp har brent DVD-er. Men når jeg har rebootet, pleier det å funke... Men er det ikke teit at noen dvd-brennere ikke klarer å lese sine egne brenninger? Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Har merket det problemet med nec-en min også når jeg skal f.eks lage iso filer. Har løst problemet med å lese inn dvdplater med Nec dvd-rom spilleren min, da den tydeligvis har bedre feilkorrigering enn brenneren!(?) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Brant noen dvd-er i sted, og alt kræsja da jeg skulle lese inn igjen filene, fordi jeg skulle prøve noe annet. Men så rebootet jeg maskinen, og alt funker utmerket. Ganske idiotisk at enheten ikke vil lese det de har brent før den har fått startet på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå