Gjest Slettet-df17e Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Problemet mitt er ganske enkelt, "echo $LagBruker->PregMatch;" funker ikke. Får ingen feilmeldinger og har sjekka med print_r($_POST) att den botar tekst fra formen. Så noen der ute som klør etter og hjelpe meg ? <?php $InfoRegg = array( 'bruker' => $_POST['brukernavn'], 'pass' => $_POST['passord1'], 'pass2' => $_POST['passord2'], 'mail1' => $_POST['mail1'], 'mail2' => $_POST['mail2'] ); class LagBruker { var $PregMatch; function PregMatch($Match) { if(!preg_match("#^([A-Za-z0-9]+)$#i", $Match)) { $this->PregMatch = "Brukernavn og/eller passord innholder ulovlige tegn!"; } else { $this->PregMatch = "ok"; } }#PregMatch ferdig } LagBruker::PregMatch($InfoRegg['bruker']); LagBruker::PregMatch($InfoRegg['pass']); LagBruker::PregMatch($InfoRegg['pass2']); $LagBruker = new LagBruker(); echo $LagBruker->PregMatch; ?> Lenke til kommentar
phanti Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg skjønte ikke helt hvorfor du gjorde det her LagBruker::PregMatch($InfoRegg['bruker']); LagBruker::PregMatch($InfoRegg['pass']); LagBruker::PregMatch($InfoRegg['pass2']); men, jeg hadde nok laget en instans av klassen før jeg begynte å "gjøre ting" //Du må lage objektet først! $LagBruker = new LagBruker(); $LagBruker->PregMatch($infoRegg['bruker']); $LagBruker->PregMatch($infoRegg['pass']); $LagBruker->PregMatch($infoRegg['pass2']); echo $LagBruker->PregMatch; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå