Gå til innhold

Prosjekt Silent Pine )(hdkjøling 7.08.2005)(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OKey, så var det tid for en oppdatering. Har riktignok ingen store ting ferdig, men føler at det er så lenge siden sist at jeg må laste opp noen bilder, dessuten begynner rompa mi å bli ganske rød etter en del sparking fra diverse mennesker :p

 

Liming av lister måtte som tidligere nevnt gjøres på nytt:

 

andreliming1.jpg

 

andreliming2.jpg

 

hvling.jpg

 

Høvling av listene i frkant av limingen var litt av trikset denne gangen.

 

listermedtvinger.jpg

 

Blir aldri lei av å se på pent oppstilte tvinger :p

 

tvingesirkus.jpg

 

Slik ble det nå før pussing (sårlig bilde).

 

opplista.jpg

 

Så begynte jeg å skjære litt plexi:

 

Begynte med denne biten:

glass.jpg

Skjærte den i to:

 

glass2.jpg

 

Og her skal den sitte:

 

glasspplass.jpg

 

Slik har jeg altså tenkt det (under plexien skal det var en alu plate:

 

Silentpine2.jpg

Silentpine.jpg

 

Ble litt lei alt annet en periode og begynte å tenke på at siden kabinettet skal suge innn lufta fra bunnen bør det være litt høyere enn det jeg får til med de hjulene jeg har.. dermed kom ideen:

 

bit3.jpg

bit2.jpg

bit.jpg

bit4.jpg

 

(Disse bildene ble tatt med K750i)

 

boks2.jpg

boks.jpg

Hjul.jpg

 

Demed blir kabinettet løftet noen fler millimeter fra gulvet. Er jeg i det litt harrye hjørnet under innspurten skal jeg montere blå leds inne i disse boksene:P (måtte noen hindre meg.

:tease:

 

I dag hentet jeg og fattern en "liten" aluminiums plate fra jobben hans:

 

aluplate.jpg

 

Det første som slo meg var: skal jeg virkelig lage en cdromholder av denne skjønheten, eller skal jeg legge silent pine på is og lage silent alu i stede, samme støresle :p

 

Fornuften vant og det blir cdrom holder:

 

saging.jpg

 

Sagingen fåregår med baufil, som som ikke er helt opptimalt ettersom jeg skal ha lengre plater enn baufilen klarer.

 

saging2.jpg

 

Men det ble da plater:

 

frsteplate.jpg

Først en.

2plater.jpg

Så to.

 

Nummer tre og fire er også ferdig, men ikke avbildet.

 

dremel.jpg

 

Deretter var det tid for litt dremel work.

 

Det var alt for i dag. Regner med å begynne å sette sammen cdroms holderen i morgen, men kjenner jeg meg selv rett kan det ta litt tid før det skjer, slev om jeg synes den type arbeid er av den mer morsomme delen av kabinett byggingen.

 

Hva synes dere a? Tar gjerne mot ideer og innvendiger :yes:

 

Da torr jeg at jeg går og legger meg.

 

Natta :p

Lenke til kommentar
Bra dette, ser at du liker bildene av de fint oppstilte tvingene ja :tease:

Den alu-plata var svæææær, koster noe sånn veldig mye? :hmm:

Keep up the good work!

Vet ikke hvor mye en slik plate koster, men det er nok sikkret litt. Denne platen er bare en rest fra ett eller annet, så den kostet ikke meg et øre :D

Lenke til kommentar
Bare å sende meg noe sånn avkapp hvis du får tak i mer ;):tease:

Hehe, skulle gjerne sendt deg en hel bråta, men jeg blir emr og mer fristet til å lage mitt eget aluminums kabinett når jeg er ferdig med silent pine. Planen er da å lage et lite kabinett (htpc kanskje) og selvsagt ha en tilsvarende Silent Alu logo (i aluminium) :p

Må spørra dama om hun klarer å fikse en :p

 

Men Silent Alu er nok godt inne i fremtiden enda.

 

Driver nå med cd rammen og har kommet gått i gang. Har ikke åftt jobbet så lat for mye med den, men det går sakte men sikkert fremover.

 

Når jeg er ferdig med cd rammen må jeg fikke på noe for harddiskene. Har per i dag 3 harddisker, men kommer selvsagt til å bygge så jeg har god utvidelses mulighet.

 

Har siklet litt på en sånn en:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301626&cks=PRL

 

Men etter jeg fant noe kobber på jobben til fattern er det fult mulig å presse meg til å lage en vannkjølt hdramme, det er bare å fortsatte å sparke :p

 

Mulig at jeg lager en enklere ramme også, men da med mulighet til å henge opp diskene i strikk, men vil helst ha vannkjølt, slik at jeg kan pakke inn diskene i noe støydempende.

 

Foresten noen som har erfaringer med å få en raptor disk stille? Vet det har vært diskusjoner om det før, men tenkte jeg kunne skyte inn et spørsmål her alikevel

 

 

:)

Lenke til kommentar

*Sparke Turgon igjen*

 

Har du kobberplate og kobberrør er det ganske enkelt å lage HDD-blokk. Bare lodd noen rør på platene som diskene henger i, og koble rørene sammen med slange, eventuelt lodde sammen med bent og rør.

 

P2090030.sized.jpg

Min HDD-blokk, på det bildet er ikke rørene koblet sammen enda. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...