Gå til innhold

Prosjekt Silent Pine )(hdkjøling 7.08.2005)(

Anbefalte innlegg

Pass på at de ikke sitter i press slik at de liksom er lenger enn hullet de sitter i, da får vi se en knekt pc... eik gir nemlig ikke opp mot furu... ... anbefaler å ha dem litt kortere...

Lykke til :)

Problemet var bare at hullet buet så mye at limet ikke tålte spennet i lista. Knekt? Blir nok ikke noe problem. Kassa er så massiv at jeg ville ha problemer med å få den til å falle sammen med slegge :p,

Alle teaklistene er litt kortere enn hullet, men kan kanskje med fordel kutte en millimeter til.

Skal prøve å lime igjen i morgen, etter en liten runder med hunter kniver og eventuelt stikksaga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='12/06/2005 : 19:37'] Ååå...liker den fine trefinishen...

..Orker ikke å lese...

..skal du male eller lakkere? Eller la den være så sinnsykt fin med

den nice trefinishen som det er nå ;) ?

Den skal lakeres, men bare med helt blank og klar lakk slik at den kommer til å se nogenlunde ut slik som den gjør nå :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
å hvordan går det egentlig her da? kommet noe lenger?

Det går rimlig bra, har fått løst problemet med limingen av listene rundt kantene på fronen, så de siter fast nå. Har noen bilder av det jeg egentlig mente å laste opp for noen dager siden, men så måtte jeg til trondheim en tur for å hjelpe søstern med et flyttelass, så det har ikke blitt tid, men update er altså rett rundt hjørnet.

Har også begynt så smått å tenkt på hva jeg ska gjøre med føttene.

Men er litt fortvilet over designet mitt, for jeg kan egentlig ikke tenke meg en dårligere utnyttelse av plassen enn det cd roms løsningen min vil gjøre. Strengt talt har ikk det noe å si da jeg har mer enn nok plass å ta av, så jeg kommer ikke til å gjøre noe drastisk med det.

Planen videre nå er å lage en ramme til cdrom og viftestyringer, enten i tre eller metall. Regner emd at det er i boks i løpet av uka, så stay turned

:p

Lenke til kommentar
Noe av det peneste jeg har sett, fortsetter du i den stilen blir dette bra! Likte treverket, og spesielt ideen om plexi utenpå, kanskje litt halvgjennomsiktig speilfilm? Blir kanskje litt killer på det treverket :p

Men anyway! Keep up the good work! :thumbup:

Det blir nok helt vanlig plexi, men muligens litt mørk, halvgjennomsiktig speilfilm har jeg egentlig ikke tenkt på, men det høres ut som en god ide. skal skjekke den ut litt nøyere ;)

Lenke til kommentar

Krise!!

Var nede i kjelleren i dag og oppadaget til min frferdelse at det var noe galt med teak listene. Jeg er ikke helt sikker på åssen det har skjedd, men det virker som om de både har krympet og vridd seg :(

dette fører til sprekker i kantene, som ikke er pent i det hele tatt.

Får håpe pussing og litt forkitt vil fjerne problemet, men må kanskje gjøre hele jobben på nytt :(

Lenke til kommentar
Det hørtes ikke bra ut! Mulig det har vært litt fuktig i kjelleren, og at listene ikke tålte det...? :hmm:

Håper du får fiksa det

Antaglig det som har skjedd. Det vil nok ikke synes på avstand med litt fugemasse i sprekkene, nedpusse med lakk over, men på nært hold blir det nok alltids litt stygt.

Har begynt så smått på cdrom holderen, går sakte, men det går da fremover. Trenger noen som sparker meg litt bak slik at det blir en update snart!! For jeg har vært for lat i det siste :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...