Gå til innhold

Prosjekt Silent Pine )(hdkjøling 7.08.2005)(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da var det endelig tid for update etter et langt avbrekk pga blandt annet eksamen i 1MX. Jeg har også måtte designe fronten på nytt pga den fortryllende gaven jeg fikk av min kjære.

 

Nå er det altså fornten sin tur- Fronten har hele tiden vært et mareritt for meg. Jeg har aldri vært helt sikker på hvordan jeg skulle plassere cd stasjonene, om jeg skulle stelthe dem osv. Faktum er at kabinettet er mer en brett nok til at man kan plassere to stasjoner ved siden av hverandre og litt for stort til at en stasjon alene ser kult ut. Valget ble alikevel å ha stasjonene alene, men med teak lister rundt, jeg tror det skal bli kult.

 

Men så til skjæringen. Skjæringen av fonten var litt nervepirrende. Det er jo tross alt det som kommer mest frem til øyet som ser og feil her er utilgivelig, men mer enn nok skriving. Her er bildene:

 

saging_liten.jpg

 

Sag ble først benyttet for å lage passende spor. Deretter ble stikksag benyttet. Og resultatet ble slik:

 

front_hull_liten.jpg

 

Slik ble da foronten etter dagens arbeid:

 

 

 

Beklager at jeg glemte å rotere bildet.

 

Siden jeg skal ha plexiglass forran så må bokstavene senkes inn i kabinettet. TIl dette skjærte fattern et nytt hull:

 

 

 

Det skal i alt være 4 5 1/4" enheter og en diskettstasjons stor viftestyring.

 

Silent_pine_liten.jpg

 

Dette er de deilige bokstavene min kjære tok med fra London.

De skal pryde nederste del av fronten:

 

Silent_pine2_liten.jpg

 

Siden Det skal være plexiglass forran så må bokstavene senkes ned. Derfor satte fattern i gang med et nytt hull:

 

Stikksag_liten.jpg

 

Hulltillogo_liten.jpg

 

Og hele fronten ble da seendes slik ut:

 

2hull_liten.jpg

 

Litt småpussing. Men mye mer trengs for at resultatet skal bli strøkent.

 

sm%E5pussing_liten.jpg

 

helekassa_liten.jpg

 

Og etter dagens arbeid ser det slik ut. Begynner å ta form nå, men det er fortsatt en lang vei å gå, men hvis jeg ikke kommer opp i muntlig eksamen så skal vi se om vi ikke kan få litt fart i sakene.:)

Hva synes dere a? Blir glad for all ris/ros :)

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Nice! De er jo custom de bokstavene, så de var sikkert ikke billige (eller?) Kjekt å vite at det er jenter som bryr seg med modding også, tror forslaget hennes kommer til å gjøre at fronten blir myyyye bedre enn det du hadde planlagt (no offence)

Stå på videre! :thumbup:

Lenke til kommentar
Nice! De er jo custom de bokstavene, så de var sikkert ikke billige (eller?) Kjekt å vite at det er jenter som bryr seg med modding også, tror forslaget hennes kommer til å gjøre at fronten blir myyyye bedre enn det du hadde planlagt (no offence)

Stå på videre! :thumbup:

Tror de kostet rundt 60 (5£) kroner. Var en fyr der som hadde utstyret til å lage dem. Må nesten nevne at jenta mi har yterst lite å gjøre med designet til fronten utover at hun suplemerte meg med de nydelige bokstavene, men jeg er sikker på at hvis hun intresserte seg bare en bitteliten smule og hadde litt greie på cd rom og slikt, så hadde dette blitt adskillig mye bedre, men men, når man bare en mann får man gjøre det beste ut av det :p

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Miniupdate!

 

Bare en liten update av det siste arbeidet:

 

allelistene.jpg

 

Jeg har sagd noen nye teak lister som skal limes fast på innsiden av begge hulene i fronten.

 

frontliming1.jpg

 

frontliming3.jpg

 

En list på plass.

 

frontliming2.jpg

 

To lister.

 

frontliming4.jpg

 

3.

 

frontliming5.jpg

 

4.

 

Skal begynne på det andre hullet så snart limet har tørket.

 

Så det var alt for denne gang.

Hva synes dere a?

Lenke til kommentar

HUff, dette gikk ikke så bra som jeg hadde håpet, kantene i hullene var litt buede og listene spratt litt ut igjen når ejg tok av tvingene, og den ene datt faktsik helt av :(

 

Får prøve å rette litt på kantene å prøve igjen, ellers kan jeg bli nødt til å skru dem fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...