Gå til innhold

Prosjekt Silent Pine )(hdkjøling 7.08.2005)(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' date='17/05/2005 : 10:02'] Nice nice! Likte det rommet! Er det sånn at det er bare den "boksen" med hovedkortet inni som skal synes gjennom vinduet? Hvis du ska ha det da...

Jepp, det er det som er planen. Som nevnt tidligere skal nesten alle furu flater utvendig være dekket av plexi for å gi speilings effekt, og da bare kutter jeg hull i furuen hvor det lille rommet er.

 

Det lille rommet vil også fungere fint som en kabelskuler:)

Lenke til kommentar
hm... så alle komponentene stortsett blir prakka inn i det lille rommet.. hva skal du fylle resten med da? 1600 harddisker? :p

 

Sigz: Har du fortsatt problemer med det? Bruker du Internett Explorer? Har tidligere hatt problemer med å laste alle bildene med IE, men Firefox klarer det greit.

Pumpe, radiator, vifter, optiske enheter, strømforsyning.. mye å fylle med, men mange harddisker er jo kos, og da må jeg fort ha en psu til. osv.

 

Er dessuten ekspert på å få ting som egentlig kunne brukt lite plass til å bruke mye :p

 

Sigz: Har du fortsatt problemer med det? Bruker du Internett Explorer? Har tidligere hatt problemer med å laste alle bildene med IE, men Firefox klarer det greit.

 

 

Ble foresten kjempe overasket i dag da kjæresten kom hjem fra London. Hun har hele tiden vært litt i mot prosjektet (synes det tar for mye tid :p ), men da hun kom hjem hadde hun tatt med et kjempe bidrag til fronten :)

Skal ikke røpe hva det er enda, men jeg ble helt rørt da jeg pakka det opp.

Lenke til kommentar

Pumpe, radiator, vifter, optiske enheter, strømforsyning.. mye å fylle med, men mange harddisker er jo kos, og da må jeg fort ha en psu til. osv.

ja stemmer, tenkte ikke på at du skulle ha vannkjøling. ;)

 

jaja, stor og god blir den hvertfall1

Så absolutt, men det skal bli skikkelig deilig. Kan ikke få sagt hvor lei jeg er av å knote rundt i det knøttlille le pont kabinettet med 3 harddisker og dual radiatorer med medfølgende kabelrot :p Særiøst, har enda ikke funnet noen ordentlig vettug plass å ha hydor L30 pumpa, så den ligger midlertidig oppå harddisk ramma, som er hakket for liten slik at pumpa av og til sklir ut og begynner å vibrere mot hovedkort plata. :thumbdown:

 

Så det blir deilig med litt størelse :yes:

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Her må det prioriteres mann!! Hehe...

 

Artig å se noe gjennomført tre-arbeid. Bra at du tar deg tid så detaljer og lister blir bra. Det kommer du til å takke deg selv for seinere. Irriterende og se tilbake og tenke; detta kunne vært gjort bedre...

 

Stå på!

 

KFJ

Lenke til kommentar
Dette ser bra ut!

 

Hvor stort er det? Så ganske stort ut når du fikk inn hovedkortbrettet. Er det kun 120mm vifter du skal ha i det?

Den blir ca 68*68*37cm om jeg ikke husker gæli.

 

Jepp, bare 120 mm er et av målene. Skal ikke si at jeg ikke kommer til å montere en mindre vifte inni der for å blåse på en eller annen kjøleribbe, men primært er kassen min et 120 mm only sted. Dette fordi jeg synes 120 mm vifter gir mer behagelig støy selv på samme dB tall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...