Gå til innhold

Prosjekt Silent Pine )(hdkjøling 7.08.2005)(


Anbefalte innlegg

Detta ser jo bra ut, men savner noen SketchUp tegninger.. :)

Jeg også egentlig, hadde vært greit også for emg selv å hatt en 3d skisse av hvordan det ble tilslutt, men jeg fikk aldri helt taket på SketcUp (fordi jeg er en smule utolmodig :p). Så jeg skal prøve å bygge fort slik at en skisse ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, ok.. :) Hva med en rask en i paint da? :p Er jo bedre enn ingenting!

Men du må ha ganske liten tålmodighet altså, for jeg har nemlig ikke det i det hele tatt og jeg fant meg tilrette i SketchUp ganske kjapt..

Det er ikke umulig, men tror det også hadde litt med tiden av døgnet å gjøre:P. Men jeg kan lage en liten paint tegning som kommer sammen med neste update som kommer i løpet av dagen (fohåpentligvis).

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Update!

 

Først en dårlig paint tegning av kabinettet:

 

Silent_Pine.JPG

 

Innvendige_lister_p%E5plass_liten.jpg

 

Listene som skal holde sideplatene på plass er her satt på.

 

Lister_montert_liten.jpg

 

Lister_montert2_liten.jpg

 

Det var en fryd å få på disse listene, for det rettet opp fronten som var ganske bølgete.

Men ikke alt ble like nøyaktig:

 

Litt_un%F8yaktighet_liten.jpg

 

Pytt pytt, det vil ikke synes alikevel.

Så var det tid for utvendige lister og det vil ta seg ut omtrent slik:

 

Utvendig_list_liten.jpg

 

Her måler jeg opp listene før skjeringen:

 

M%E5ling_liten.jpg

 

Kan informere om at dette gjøres med adskillig mer flid enn de innvendige listene slik at hjørne sprekker ikke skal oppstå.

 

skjering_liten.jpg

 

Rettskjering med denne sagen er nesten for lett.

Og resultatet ble slik:

 

skjerte_lister_liten.jpg

 

Riktig i forhold til kabinettet :)

 

Riktig%20lengde_liten.jpg

 

For å montere de må de nødvendigvis gå inni hverandre på en måte og det er flere måter å gjøre dette på. En av dem er å skjere listene til topp og bunn med 45 graders vinkel og la side listene gå rett på disse. En annen er å få alle inni hverandre slik som dette:

 

test_skjering_liten.jpg

 

test_skjering2_liten.jpg

 

Dette er bare noen tester jeg gjorde, og desverre viser det seg å være ekstremt vannskelig å få de nøyaktige nok. Tok også noen av restene etter de utvendige listene og prøve med de:

 

testskjering3_liten.jpg

 

Jeg er enda ikke helt sikker på om dette er veien å gå, men det vil tiden vise. Nå skal jeg ned og snekre mer, så dette var alt for denne gang. Håper dere liker deg :)

Lenke til kommentar
Hva er planene fremover? Kan nok bli bra hvis du er nøyaktig, og tar deg god tid.

Tror nok det heter teak, ikke tik. :p

 

Lykke til!

 

EDIT: på photobucket.com kan du ha bildene dine. Enkelt og greit.

Lånt avataren min? :p

Okey, skal ordne på det. Teak ja:P

 

Jeg mener å huske at jeg kopierte avataren nettopp fra deg:P

Lenke til kommentar
Paint skills jo! :p Men jeg lurer på hva som fikk deg til å velge teak jeg..? :roll: Spennende!

hehe, den var god:P

 

Teak er egentlig forferdelig å bruke (om jeg ikke tar helt feil kommer det fra regnskogen), men dette dreier seg om et gammelt bord som var på kjøkkene en gnag da vi kjøpte huset vårt. Etter en liten opppussing rundt omkring i huset ble det kastet i kjelleren og har stått der lenge.

 

Og for å slippe å kjøpe for mye nytt har det altså blitt valget. Ser faktisk litt kult ut mot furuen også, som vil komme bedre frem når listene er på plass.

Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut! Godt at du er nøye med arbeidet, stå på videre! :yes:

Tusen takk. Det er desverre ikke alt som blir like nøye, men skal prøve å få det synelige fint i alle fall. Innvendig har det egneltig ikke så mye å si da det antagelig bare skal være et lite vindu og alt skal være dekket av støydempingsmatter.

Lenke til kommentar
huff, er ikke folk snart leie av tre-kabinetter? men uanset, så ser det bra ut dette....

Hehe, bygges mange tre kabinetter ja, men det er vel kanskje ikke så rart. Skal man over på noe i metall eller andre stoffer må man ofte ha mer spesielt utstyr enn det man finner i det gjennomsnittlige norske hjem.

 

Dessuten er tre billig og relativt lett å behandle.

Lenke til kommentar
UPDATE SNART!? :p

Hadde egentlig beregnet en update forje helg, men det ble en del annet i stede. Update blir da sannsynligvis til helga. Kanskje fredag, så fort som mulig i hvertfall, og kommer til å bestå av montering av utvendige lister og litt oppstiving av kabinettet (som ikke var helt 90 grader desverre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...