Gå til innhold

Prosjekt Silent Pine )(hdkjøling 7.08.2005)(


Anbefalte innlegg

Jaja, så var det min tur til å lage et kabinett i tre. Navnet er foreløbig Silent Pine, men er meget åpen for bedre forslag.

 

Pine betyr furu for de som ikke gidder å slå opp, og som navnet tilsier bygges kabinettet nesten utelukkende av furu (med unntak av de utvendige listene og skruer). Furu er et meget "levende" treverk og vrir og vender på seg veldig lett. Dette gjør det til et mareritt å bygge kabinett av og skulle jeg begynt fra scrach en gang til ville jeg nok valg noe helt annet.

 

Motivasjonen for å bygge var i første omgang at jeg var bitt av kjøle bassillen og ville ha mange kraftige vifter gående. Mitt stakkars lille Lepont kabinett ble litt for trangt for dette og dermed ble målet en stor liggende kasse. Etterhvert som tiden gikk fant jeg ut at liggende kasse i den størelsen bare var upraktisk og at bråk ikke var noe kult, så nå er målet å bygge en stor stille kasse med god støydemping.

 

Med god hjelp fra pappa (som er meget kyndig med treverk) var prosjekketet i gang. Vi startet med lange furuplanker som vi kappet opp.

Deretter begynte vi å lime:

 

Liming_liten.jpg

 

Og vi endte opp med slike plater:

 

Plater_liten.jpg

 

Siden plankene hadde vridd seg en god del under limingen, var pussing et ganske stort arbeid:

 

Pussing_liten.jpg

 

Deretter dro vi ned på jobben til fattern og fikk platene skjært ganske perfekt:

 

Ferdig_skjert_liten.jpg

 

Platene er på 63cm*63cm og 63cm*37cm.

 

Platene skal monteres sammen med disse listene:

 

 

Innvendige_lister_liten.jpg

 

Og dermed begynner ting å ta form:

 

Montert_liten.jpg

 

Nærbilde av monteringen (bedre bilde av dette kommer så nsart jeg får overført nye bilder fra kamera):

 

Montert_list2_liten.jpg

 

Kabinettet mot en 120 mm vifte for å gi en ide om størelsen:

 

Front_mot_vifte_liten.jpg

 

Her (i gropa mellom platene) skal det monteres lister( Listene er noe jeg og fattern skjerte ut av et gammelt bord, kjekt å ha!!):

 

Listeplass_liten.jpg

 

Listene før de er skjært:

 

utvendige_%20lister_liten.jpg

 

Og avslutningsvis for denne gang legger jeg til et bilde av kabinettet med det velkjente Lian Li hovedkortbrettet inni:

 

Hovedkortbrett_liten.jpg

 

Så håper jeg dere har lyst til å rose/kritisere meg litt for det jeg har gjort. Som sagt tar jeg gjerne i mot forslag om et bedre navn og er veldig åpen for ideer lit kabinettet.

 

Får bare beklage at jeg ikke har lagt ved noen arbeidstegning/skisse, men scanneren er i ustand for øyeblikket.

 

Har noen bilder på kameraet og skal jobbe en del i morgen, så det kommer nok en updata ganske fort:)

 

Prosjektet ligger også på Silent Pine

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blir ikke helvetes stort det der da?

 

har du noen skisser over hvordan det skal bli tilslutt?

Joda, det blir fryktelig stort, men det var litt av målet. Hadde egentlig ikke vært noe problem å få inn to maskiner inni der faktisk.

 

Men kan nenvne at jeg har vannkjøling som tar opp litt plass. Har planer om å kjøpe dual harddisk vannkjøler til å kjøle noen bråkete disker slik at jeg får støydempa dem.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301626&cks=PRL

 

Så trenger en del plass, men er enig i at dette er selvsagt på grensen til en meget grov overkill.

Er bare jeg som er veldig svak for digre kabinetter :love:

 

Har en skisse liggende ved siden av meg, og skal få den opp så fort det lar seg gjøre (må få tak i en annen scanner).

Lenke til kommentar
Lykke til :)

Men det er bare et bilde som fungerer her...

 

Edit: I første posten altså.

Tusen takk.

 

Har merket det og prøver å finne en løsning, men må nok bite i det sure eplet og finne et annet sted enn www.home.no til å ha bildene. Har du noen forslag?

 

Men som sagt over så fungerer alle bildene på nettsiden min, så hvis du orker så er det en løsning inntil problemet er utbedret.

Lenke til kommentar
Ser ut som en god start dette her. Hva slags hardware skal du putte inn i Silent Pine?

Tusen takk.

 

Jeg skal ha et AMD 64 (754) system bestående av:

MSI K8N PLatinum

3200+ (clawhammer kjerne, 2,0 ghz)

Corsair XMS pro 2* 512 (2-3-2-10)

Radeon 9800pro@xt

36,7 GB raptor

120 GB Seagate

250 GB Hitashi (hvordan skrives det igjen?)

Audigy 1

Nec 1300 dvd brenner

Samsung combi cd brenner/dvd spiller

Vantec viftestyring med to blå katoder.

 

Klølt av waterchill settet som består av:

 

Dual rad

Hydor L30 (som inntil nylig bråkte noe aldeles grusomt, men litt gjengeteip rundt akselen hjalp).

 

Antartica cpu blokk

 

Pluss gpu og chipsett blokk og selvfølgelig watetchill tanken.

 

F/S 350 watts strømforsyning.

Lenke til kommentar
Du kan jo bruke photobucket ja, ellers så er det ikke så dyrt for et webhotel.

Okey, men tror jeg unasett har funnet roten til problemet, filnavnene kan være skrevet feil. Skal sjekke det ut nå (pluss photobucket saken).

 

Imponerende at man kan få gode svar såpass seint på natta :D

 

Edit: Nå tror jeg alle bildene skal fungere :D

Var vist slik at det var forskjell på jpg og JPG.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Må ha i mine innlegg...  :dribble:

KUTGW, GL&HF

WYSIWYG?

 

(Noe og gruble på :p )

Hmm.

:hmm:

 

KUTGW= Keep up the good work?

 

Bax: Foreløbig skal den ha trefarge, altså den fargen du ser, men den skal selvsagt lakeres og kan ende opp noe mørkere. Det skal også legges plexiglass over alle platene (mellom de utvendige listene) som gir en kul speilingseffekt hvis man ser platene fra siden.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...