theDurkan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har nå to partisjoner på hardisken min. På den ene ligger windows (15 gb), og på den andre ligger alt av spill og programmer. Dette er for å forhindre at alt går tapt hvis jeg må reinstalere windows. Men så har det kommet meg for øre at ikke programmene vil fungere med ny XP-instalasjon. Pga. registret. Vil man da kunne løse dette ved å ha en konstant backup av registret? Som man holder ren for all mulig drit, og bare importerer ved neste XP. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 har aldri hørt om denne løsningen før.. hvis os'et må reinnstaleres må en som regel innstalere programmene på nytt også. dette fordi registeret og systemfiler tar kvelden.... den mer vanlige varianten er å ha programmer og os på en partisjon mens en har "alt det andre" på andre partisjoner enn dette... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Høres ut som en dårlig løsning, ja. Vil være vanskelig å få det til å fungere. Det finnes meget gode løsninger for backup av Windows med programmer. Sjekk f.eks Norton Ghost. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Ok, takk. Prøver Norton Ghost Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hei. husker at jeg tok backup av registreret på laptoppen min en gang, men husker ikke om jeg prøvde å legge det tilbake igjen. den enkleste løsningen er som sagt å installere både progs og os på samme disk. ellers kan man gjøre slik som jeg og hårek gjør. tar et Image av hele Windows partisjonen. selv bruker jeg Drive Image 2002 til å ta image med. selv kjører jeg dualboot XP og Win2k og da har jeg 3 image til XP og 5 Image til Win2k. XP imagene mine og Win2k imagene mine ligger på forskjellige partisjoner. dette funker flott. jeg liker å legge dem på disken fordi at jeg ikke gidder å bruke DVD/CD Plater på imagene . når jeg vil gjenopprette eller lage et image så restarter jeg bare maskina med Drive Image 2002 diskettene i så starter programmet opp automatisk. veldig enkelt. har aldri prøvd Norton Ghost, men funker sikkert bra det å Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hei. husker at jeg tok backup av registreret på laptoppen min en gang, men husker ikke om jeg prøvde å legge det tilbake igjen. den enkleste løsningen er som sagt å installere både progs og os på samme disk. ellers kan man gjøre slik som jeg og hårek gjør. tar et Image av hele Windows partisjonen. selv bruker jeg Drive Image 2002 til å ta image med. selv kjører jeg dualboot XP og Win2k og da har jeg 3 image til XP og 5 Image til Win2k. XP imagene mine og Win2k imagene mine ligger på forskjellige partisjoner. dette funker flott. jeg liker å legge dem på disken fordi at jeg ikke gidder å bruke DVD/CD Plater på imagene . når jeg vil gjenopprette eller lage et image så restarter jeg bare maskina med Drive Image 2002 diskettene i så starter programmet opp automatisk. veldig enkelt. har aldri prøvd Norton Ghost, men funker sikkert bra det å Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 har aldri prøvd Norton Ghost, men funker sikkert bra det å Norton Ghost og Drive Image 2002 er nesten det samme, fordi Ghost, etter at det ble kjøpt opp av Norton er en videreutvikling av Drive Image. Har brukt både DI 2002 og Norton Ghost 9 på samme måte som du, og har vært veldig fornøyd med begge. Nå bruker jeg Ghost 9. Det er litt mer tungvint å gjenopprette imaget med Ghost enn DI 2002, fordi man må sette i og boote fra Ghost-cd'n - det slipper man jo med DI. En annen ting som også er litt dumt med Ghost9 er at den installerer en service, som bruker nesten 30 mb minne. Men som du sier, å ha en imagefil med en "fresh" windowsinstallasjon, gjør jo det å fikse alle softwareproblemer til en lek; kun 10 min jobb med å gjenopprette imaget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå