enema Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 HALLO, betyr det at jeg har et virus inne på pcen som blokkerer norton og symantec fra å oppdatere? og fra å rett og slett gå inn på siden deres? eller no sånt...? og je g har jo sagt at symantec er blokka fra pcen min... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Fra Symantecs infoside om W32.Chod.B-viruset (men kunne vært et hvilket som helst annet: 15. Blocks access to the following security-related Web sites by appending text to the Hosts file: * avp.com * ca.com * customer.symantec.com Leste du ikke dette? Det betyr: Ja, virus gjør sånt. Lenke til kommentar
enema Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 takk, ja eller nei var svaret jeg ville ha... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Beklager at jeg supplerte med et eksempel Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hørte i går at det har kommet enda et MSN-virus. At man først får en mail, med "hvor godt kjenner du meg?". Det er sikkert bare en som er drittlei at alle fjortissene sender sånne spørreskjemaer man må fylle ut og sende videre, som har spredt ryktet Lenke til kommentar
mck Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Sliter fortsatt med å få fjernet viruset.. Norton finner ingen virus lenger nå, men 9 "risk-files" som jeg ikke får fjernet med norton, og som jeg ikke finner manuelt i sikkerhetsmodus. Dette er filene som er så kalte "risk-files" D:/Programfiler/BullsEye Network/bin/bargains.exe D:/Programfiler/BullsEye Network/bin/adx.exe D:/Programfiler/BullsEye Network/bin/adv.exe D:/WINDOWS/system32/exdl.exe D:/WINDOWS/system32/exul.exe D:/WINDOWS/system32/javaexulm.vdx D:/WINDOWS/system32/mgexdlm.srg D:/WINDOWS/system32/msbe.dll D:/WINDOWS/system32/msexreg.exe Noen formeninger?? All hjelp er til stor hjel FORRESTEN, NOEN SOM VET HVA DET VIRUSET HER HETER? altså "check this out" greia... Endret 5. mai 2005 av mck Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Som du ikke finner? Sørg for at du viser skjulte filer i mappevisning: I Min Datamaskin, verktøymenyen - mappealternativer - vis - vis skjulte filer og mapper. Kryss også av for å vise filetternavn (suffixes) hvis du ikke ser .exe-delen av filnavnet. Vær forsiktig når du har visning av skjulte filer - ikke slett noe du ikke skal:) Lenke til kommentar
mck Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Som du ikke finner? Sørg for at du viser skjulte filer i mappevisning:I Min Datamaskin, verktøymenyen - mappealternativer - vis - vis skjulte filer og mapper. Kryss også av for å vise filetternavn (suffixes) hvis du ikke ser .exe-delen av filnavnet. Vær forsiktig når du har visning av skjulte filer - ikke slett noe du ikke skal:) Det har jeg gjort, vise skjulte filer og det der... Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 FORRESTEN, NOEN SOM VET HVA DET VIRUSET HER HETER? altså "check this out" greia... W32.Kelvir.D Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Som du ikke finner? Sørg for at du viser skjulte filer i mappevisning:I Min Datamaskin, verktøymenyen - mappealternativer - vis - vis skjulte filer og mapper. Kryss også av for å vise filetternavn (suffixes) hvis du ikke ser .exe-delen av filnavnet. Vær forsiktig når du har visning av skjulte filer - ikke slett noe du ikke skal:) Det har jeg gjort, vise skjulte filer og det der... Du kan se filene i vanlig modus men ikke i safe mode? Det trorjækkenopå as. Ta en HiJackThis-scan og post loggen. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Nå vil jeg bare opplyse om at problemet med registryet mitt ang. DVD X Player, er nå borte/løst. Aner ikke hvordan , men plutselig så fosvant det når jeg søkte med jv16 Power tools. Så tusen takk igjen , zjulik. Du er en viktig ressurs på dette forumet. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hyggelig å høre. Nå som kassa di er ren og fin, kan du evt vurdere å fjerne en del av oppstartsfilene - mange programmer legger seg med en liten bit på oppstart, selv om de funker helt utmerket uten. Det kan være "updatesjekker", "hjelpepanel", "hurtigstarttrigger" og sånt. Kan sinke maskinen...men en smakssak om du vil ta jobben med å rydde litt der. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Takk for det tipset! Jeg tok vekk blant annet Java update sheduler, Etellerannet innen realplayer, og noe ang. Quicktime. Kjente faktisk forskjell. Hørte et sted at jo mindre ting du har i start menyen, jo raskere blir oppstarten. Er dette riktig? Edit: En merkelig ting er at etter nesten hvert skann (iallefall ofte) med Windows Antispyware så finner jeg dette: (logg fra skann) Endret 7. mai 2005 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Uten mer info er det ikke godt å si. Angående oppstartsting: En ting er at starten går raskere men det viktigste er jo at maskinen yter mer hele tiden. De derre oppstartsupdatecheckerne etc - de går hele tiden de, helt til du skrur av. En skulle tro de bare sjekket ved start og så avsluttet seg selv, men nei da. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har desverre ikke mer info.. Vet heller ikke hvor jeg finner mer info. Lenke til kommentar
mck Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg får en feilmelding når jeg starter opp pcen etter jeg har slettet noe greier.. Må trykke ok før den fortsetter å starte opp, jeg skal print screenen imorgen, skal legge meg nå... NATTINGS Lenke til kommentar
mck Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Her er de to feilmeldingene jeg får når jeg starter opp pcen, trykker ok på begge og pcen fungerer som vanlig.. Er dette noe å henge seg opp i, noen som vet hva jeg kan gjøre for evt. fjerne problemet?? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvorfor kan ikke denne digre tråden bare bli sticky? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) mck: Du kan ha fått msn-viruset...start på side 1 i tråden og les deg fremover... Endret 10. mai 2005 av zjulik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå