Gå til innhold

Anbefalte innlegg

det er skrevet riktig... men problemet er at windows ikke kan kjøre filen ved oppstart: lite cmd-vindu + feilmelding, hvis du vet hva jeg mener

 

og så var det den sjs-filen som var vist på et vedleggsbilde her... får ikke sletta den :wallbash::(:scared::no::cry::blink::omg::hmm::confused::hm::huh::hrm:

 

(litt overdreven bruk av smileys? ja, vet, men de uttrykker hva jeg synes og føler akkurat nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde jeg hadde taket på viruset helt til i går kveld, da sa det pang, bare bokstavelig da.. Nå tror jeg løsningen blir å innstallere windows på nytt, orker ikke dette mer nå hvis ingen vet hva jeg kan gjøre?? :no:

Lenke til kommentar

hvis du skal løse problemet á-la-installere-alt-på-nytt-metoden så skal du ikke bare installere hele windows på nytt... du skaREFORMATERE... det store R-ordet... (mange som frykter det)...

 

da kan du være sikker på at ikke viruset er der når du installerer windows på nytt...

 

(reformatere, hvis du ikke vet det, = slette hele disken og legge inn alt på nytt)

 

btw, hvis du skal være helt sikker på at INGENTING er inne på HD-etter at du har sletta alt: ta en middels kraftig magnet og svirr rundt, for HD bruker magnetiske impulser....(noen)...

 

ONTOPIC: etter at pcen har vært på en stund begynner nettet å svikte, bare på min pc... forslag her om hva det kan være?

Endret av enema
Lenke til kommentar

er ikke sikekr på om dette funker for å samle alle filene på én disk, men det er lov å prøve: defragmentér... Start, Programmer, Tilbehør, Diskdefragmentering... da rydder den opp alle filene på disken...

 

om dette funker kunne du f.eks. kople ut den partisjonen du skal beholde (hvis det var windows du snakket om, da, linux har automatisk defragmentering) og så reformatere den andre...

 

håper du skjønte hva jeg mente :p

Lenke til kommentar
er ikke sikekr på om dette funker for å samle alle filene på én disk, men det er lov å prøve: defragmentér... Start, Programmer, Tilbehør, Diskdefragmentering... da rydder den opp alle filene på disken...

 

om dette funker kunne du f.eks. kople ut den partisjonen du skal beholde (hvis det var windows du snakket om, da, linux har automatisk defragmentering) og så reformatere den andre...

 

håper du skjønte hva jeg mente :p

:nei:

Lenke til kommentar

PLutselig nå så fikk jeg en melding fra Avast 4eren min "rester av Win 32: Sober-N" funnet.

 

:omg:

 

Men hva skal jeg gjøre med sånt...? Jeg har jo fysisk ikke viruset på maskinen.

Jeg leste på trendmicro.com om dette viruset og dem sa at de ble spredd via email, og de viste et bilde eksempel som var meget lik den mailen jeg fikk.. Men jeg åpnet heldigvis ingenting. Bare slettet mailen med en gang. Kanskje Avast bare reagerte fordi jeg fikk den i mail? Og viruset var funnet i en mappe dypt inne men jeg skimtes mellom alle bokstavene nettopp DISSE bokstavene:

T E M P.

Så da tror jeg at jeg har rett. Det var bare en mail som skapte dette rabaldere?

 

BTW: @Enema (Enema? Betyr ikke det endetarm på engelsk?) :blink:

 

Jeg anbefaler Avast 4 på det sterkeste. Flott program. Hvis du oppgraderer til professional edition (koster penger) så får du med skript beskyttelse også.

Ganske hendig.

Anbefales!

Lenke til kommentar

Forsøk følgende.

1. Kjør en housecall (virus) eller adaware (spyware).

2. Noter hva som er non-removable på en liste. Filnavn og plasseringer.4

3. Sjekk startup items med et til sådan brukendes verktøy, og ta bort kryss ved mistenkelige oppføringer

 

Gjør så det følgende minst to ganger:

4. Boot i Safe mode

5. Fjern non-removables i følge listen.

6. Kjør, uten å reboote, en registerrens OG en registerfind der du søker etter filnavnene. Gjenta også punkt 3.

Lenke til kommentar

lol, np, hadde det bare morsomt da faren til jeremy i zitz kalte eminem for enema...lol

 

og forresten, jeg HAR avast!, men ikke pro

 

edit: bruk heller mr.bean istedet for rowan atkinson... men hva het sketsjen? (ok, offtopic, men er nysgjerrig)

Endret av enema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...