christt Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Synes forumet er meget tregt for tiden. Både hjemme på ADSL og på jobb. (10Mbit linje) Andre som synes det samme? Kanskje på tide med en poll på hvordan folk synes hastigheten her på forumet er? Slik at man kan få et inntrykk om det er generelt eller bare meg som har problemer... :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Syns ikke det er plagende treigt akkurat. Enkelte ganger når det er stor pågang skjønner jeg at det kan være litt ventetid fra servern sin side. Det krever litt av en server og legge til nye ting til databasen hele tiden har jeg en anelse om. Besides har du det så travelt da? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Ja, enig, det går litt treigt av og til. ISDN burde ikke vært lov! Lenke til kommentar
christt Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 01:20, MrA| skrev:Besides har du det så travelt da? hehe... Neida, men man blir jo litt bortskjemt i disse tider... Lenke til kommentar
christt Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 10:36, Dan Hansen skrev:Det står i feriemodus Er det i nærheten av hvilemodus? Det kan til tider i hvert fall virke slik. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei! Er av samme meining som MrA|. Mennesket oppfatter tid på meir enn 3sekunder som venting (i følge undersøkelse som eg ikkje husker namnet på i farten..) Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 det går 2 slow.... sitter på jobb med 8 mbit for emg selv for øyeblikket og det går ikke akkurat "fort" nei Lenke til kommentar
amund Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hvilken "forumversjon" bruker dere? frames-varianten eller den vanlige? Post gjerne antall sekunder 3 ulike sider bruker på å laste slik at jeg får en anelse om hva som er tregt, og hvor tregt det går. (Opera er veldig fin å bruke til slikt, ettersom den teller sekundene for deg..) F.eks. 4 sekunder 7 sekunder 2 sekunder Mvh, Amund Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 12:24, amund skrev:Hvilken "forumversjon" bruker dere? frames-varianten eller den vanlige?Post gjerne antall sekunder 3 ulike sider bruker på å laste slik at jeg får en anelse om hva som er tregt, og hvor tregt det går. (Opera er veldig fin å bruke til slikt, ettersom den teller sekundene for deg..)F.eks. 4 sekunder7 sekunder2 sekunderMvh,Amund Skyldes dette bandwith problemer eller skyldes det for lav ytelse på serverne? Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: MrA| skrev (2002-07-10 12:34):Skyldes dette bandwith problemer eller skyldes det for lav ytelse på serverne? Tipper serverene. Hos meg tar ting lang tid, før det plutselig kommer opp i sin helhet... tror da at serverene "endelig" har fått prosessert min forespørsel, for så å sende hele siden raskt til meg... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Var det jeg trodde selv. Lenke til kommentar
christt Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Som i denne tråden mistenker jeg databasen for å være hovedårsaken til tregheten. Skal komme tilbake med mer data i sekunder senere Amund... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 14:21, iGGy skrev:Tipper serverene. Hos meg tar ting lang tid, før det plutselig kommer opp i sin helhet... tror da at serverene "endelig" har fått prosessert min forespørsel, for så å sende hele siden raskt til meg... Nå er det ikke alle nettlesere som rendrer siden før alt er lastet ned, bruker du konqueror får du siden etterhvert (har fått intrykk av at du kjører linux :smile: ). Siste meldinger tar ofte 30-60 sek om kvelden hos meg, det blir _litt_ lenge. (som sagt, alt over 3 sek er irriterende) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Bruker frames-versjonen og ja...enkelte ganger så "henger" forumet og det tar lang tid for bare å få åpnet en post og enda lengere tid for å poste den. Bruker opera og ISDN. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 føler forumet går kjapt jeg. Nå åpner jeg alle sidene i bakgrunnen da slik at ventetiden blir lik null, men selv om jeg ikke gjør det går det raskt. Det lille jeg rekker å se av Opera's rapportering tilsier at det går med mellom 60 og 80kB/s :smile: Det er meget bra mtp at jeg sitter på en 96kB/s linje. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 jeg tror internett generelt trenger en defragmentering Lenke til kommentar
christt Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Evt en format c: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 16:16, MailMan13 skrev:Siste meldinger tar ofte 30-60 sek om kvelden hos meg, det blir _litt_ lenge. (som sagt, alt over 3 sek er irriterende) Har også problemer med at siste meldinger er veldig treig. Jeg kom med et forslag for en tid tilbake som kunne speeda opp ting litt, men fikk litt laber respons: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=33638&forum=60 Noe å tenke på, Amund? Lenke til kommentar
amund Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Langbein skrev (2002-07-10 19:19):Har også problemer med at siste meldinger er veldig treig. Serveren har moderat å gjøre i øyeblikket, og kan nok være litt for trafikert enkelte tider på døgnet. Skal følge med litt, og se om vi kan fordele lasten over flere servere. Quote: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=33638&forum=60Noe å tenke på, Amund? Ja, absolutt. Skal se på dette så fort jeg får tid. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå