leonhard Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Var litt uheldig ved demontering av CPUvifte på ASUS A8N HK med AMD 3500+ prosessor. CPU hang fast i kjøleribben selv etter at festene var fjernet. Tok i litt og stod med Kjøler og CPU i hendene. Var liksom meningen at CPU skulle stå igejn i hovedkortet ( da denne løsnes ved å løfte opp en spake). Fikk forrsten CPU og kjøleribbe nå lett fra hverandre.Rengjorde med rødsprit på CPU for å fjerne gammel kjølepast. Ny kjølepasta og monteret Silent storm-kjøler. Resultat. Ikke skjermbilde og heller ikke et pip. Lys for å idikere at HD jobber er heller ikke noe liv i. Spørsmålet er hva som er ødelagt. Hovedkort eller cpu eller kanskje begge???? Pls help Endret 29. april 2005 av leonhard Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har du prøvd clear cmos? Lenke til kommentar
leonhard Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Prøvde clear cmos nå etter at du tipset om det, men ingen forskjell. Lenke til kommentar
Jozzy Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Noe lignende skjedde meg, skulle ta av boxed vifta til en kompis og så ble cpu'en med. Men i motsetning til deg funka den etterpå. Har du sjekket om alle pin'er er på plass? Lenke til kommentar
leonhard Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Sjekket nå om alle pinner var på CPU og det var de. Monterete sammen igjen med samme resultat. La forresten merke til at en grønn diode lyste på HK. Sikkert bare for å vise spenning. Kommer en inn i bios uten å ha CPU i hovedkort. Kanskje jeg skal prøve å ta ut CPU for å sjekke om jeg kommer inn i bios? Endret 29. april 2005 av leonhard Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Er det synlig skade på CPUen? Lenke til kommentar
leonhard Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Ingen synlige skader på cpu. Lenke til kommentar
leonhard Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Jeg koblet fra "Silent Storm" og holdt denne intil cpu og startet opp. Pluteselig virket maskinen. Jeg monterte kjøleren på igjen uten å stramme skruene så mye og alt virket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JES! Endret 30. april 2005 av leonhard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå