Gå til innhold

CPU eller HK ødelagt

Anbefalte innlegg

Var litt uheldig ved demontering av CPUvifte på ASUS A8N HK med AMD 3500+ prosessor. CPU hang fast i kjøleribben selv etter at festene var fjernet. Tok i litt og stod med Kjøler og CPU i hendene. Var liksom meningen at CPU skulle stå igejn i hovedkortet ( da denne løsnes ved å løfte opp en spake).

Fikk forrsten CPU og kjøleribbe nå lett fra hverandre.Rengjorde med rødsprit på CPU for å fjerne gammel kjølepast. Ny kjølepasta og monteret Silent storm-kjøler. Resultat. Ikke skjermbilde og heller ikke et pip. Lys for å idikere at HD jobber er heller ikke noe liv i.

Spørsmålet er hva som er ødelagt. Hovedkort eller cpu eller kanskje begge????

Pls help

Endret av leonhard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket nå om alle pinner var på CPU og det var de. Monterete sammen igjen med samme resultat. La forresten merke til at en grønn diode lyste på HK. Sikkert bare for å vise spenning.

Kommer en inn i bios uten å ha CPU i hovedkort. Kanskje jeg skal prøve å ta ut CPU for å sjekke om jeg kommer inn i bios?

Endret av leonhard
Lenke til kommentar

Jeg koblet fra "Silent Storm" og holdt denne intil cpu og startet opp. Pluteselig virket maskinen. Jeg monterte kjøleren på igjen uten å stramme skruene så mye og alt virket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JES!

Endret av leonhard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...