Gå til innhold

85 prosent gjennomsiktig kabinett!

Anbefalte innlegg

Det ene førte til det andre og prosjekt 85Transparent er igang.

Eg fortalte pappa om ideeane mine og det viste seg at

han har 6m2 acryl liggande i garasjen (!). Noko som gjorde meg svært glad sidan ferdige acrylkabinett kosta fra 140dollar og oppover eller 2199kr på 3dfxcool.no og kvadratmeterprisen er nett under tusenlappen.

Så framover skal me lage eit acrylkabinett rundt rammma av

mitt gamle atxkabinett. Fordi acryl er svært elastisk, men vanskelig

å forme nøyaktig og kutte er det nok enklest å nytte deler av det gamle kabinettet som ei ramme innerst for så å skru på plater av acryl med tumb-skruer.

Med tanke på vifter tenkte eg på 4 enermax. Ei 120mm i toppen av kabinettet som drar luft ut av kabinettet, ei 80 mm nede framme som drar luft inn og ei midt på bak, pluss ei på prosessoren. I tillegg skal det være ei form for belysing inne i kabinettet, (kvar koplar ein eigentleg neon?). Men det er i planleggingsfasen. Skal poste bilder etterkvart som det blir kabinettet tar form, sannsynlegvis i løpet av neste veke eller veka etter der...

Ideear eller advarslar? postit!

herleg kor ting avogtil går my wayyyy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du er klar over at det der er ganske vanskelig? hadde planer og tegninger for et slikt prosjekt engang som jeg laget, men det ble skrinlagt, delvis på grnn av kostnader, og delvis på grunn av at det ville blitt utrolig mye kutting. og vanskelig å få det til å bli bedre enn et ferdig kabinett..

men lykke til :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-10 01:11, lavoll skrev:

Det ene førte til det andre og prosjekt 85Transparent er igang.

Eg fortalte pappa om ideeane mine og det viste seg at

han har 6m2 acryl liggande i garasjen (!). Noko som gjorde meg svært glad sidan ferdige acrylkabinett kosta fra 140dollar og oppover eller 2199kr på 3dfxcool.no og kvadratmeterprisen er nett under tusenlappen.

Så framover skal me lage eit acrylkabinett rundt rammma av

mitt gamle atxkabinett. Fordi acryl er svært elastisk, men vanskelig

å forme nøyaktig og kutte er det nok enklest å nytte deler av det gamle kabinettet som ei ramme innerst for så å skru på plater av acryl med tumb-skruer.

Med tanke på vifter tenkte eg på 4 enermax. Ei 120mm i toppen av kabinettet som drar luft ut av kabinettet, ei 80 mm nede framme som drar luft inn og ei midt på bak, pluss ei på prosessoren. I tillegg skal det være ei form for belysing inne i kabinettet, (kvar koplar ein eigentleg neon?). Men det er i planleggingsfasen. Skal poste bilder etterkvart som det blir kabinettet tar form, sannsynlegvis i løpet av neste veke eller veka etter der...

Ideear eller advarslar? postit!

herleg kor ting avogtil går my wayyyy!

Ville ha kjøpt noen tykke plexiglass stenger og laget ramme av disse. Da og se på siden under. Han har laget 2 gule kabinetter.

http://www.bit-tech.net/article/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...