Gå til innhold

Har noen andre problemer med Telenor ADSL i Oslo idag tirsda


Anbefalte innlegg

Emnet sier vel det meste

 

Er det noen som har eller har hatt problemer idag tirsdan og nå natt til onsdag?

 

Rettelse: Det har vært umulig å koble seg opp i hele dag, og på kundeservice sa de at de hadde en feil på adslnettet som hadde oppstått klokka 14:00, men de burde da ha fått fikset det nå. Sitter med det gamle råtne isdnkortet mitt:((

 

 

Padrel

 

[ Denne Melding var redigert av: Padrel på 2002-07-10 01:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tordner å lyner og regner.... og når det skjer synker kvaliteten på linjene... har alltid vært sånn tror jeg.

 

Har funka sånn 1/2 her.. har lagga no sykt i noen minutter, men så bedrere det seg igjen....

Lenke til kommentar

F.a.e.n ta H.e.l.v.e.t.e.s Telenor. ADSL linja gik ned natt til i går (10/7) kl. 04.10 . Jeg kastet meg på telefonen og fikk beskjed om at det var planlagt vedlikehold som skulle pågå frem til kl.05.00. Kl. 04.50 var linjene oppe igjen.

 

Så på ettermiddagen nærmere bestemt kl. 14.00 gikk systemet ned igjen. Ny telefon til kundeservice, da fikk jeg beskjed om at det var en feil på Noden. I utgangspunktet regnet jeg med at dette var en bagatell, og at saken snart var fikset. Nei da, jeg ringte 3 ganger, og hverlike forbannet gang kunne ingen fortelle meg hva som var problemet.

 

Kl 01.15 i natt (11/7) så hadde jeg fortsatt ingen operativ linje. Ringte kundeservice, og fikk en kvasibeskjed om at de manglet en modul/kort for at det skulle bli i orden igjen. Vedkommende sa at det var bestillt, og at linjene ville mest sannsynlig bli i orden igjen i løpet av morgendagen. Da tente jeg på alle pluggene inni meg, og måtte ta meg sammen for ikke å eksplodere. Har ikke Telenor reservedeler på lager i slike tilfeller spurte jeg. Han hadde litt vondt for å svare på dette, men unnskyldte seg med at det var bestillt.

 

Jøss sa jeg, vi gikk på månen i 1969, og i 2002, så har ikke Telenor noen form for backupdeler? Skjønne den som skjønne kan.

 

En annen sak, hvorfor i all verden klarer ikke Telenor å legge inn en feilmelding på online.no? Der er det en egen post for driftsmeldinger.

 

Høl i hue hele butikken. NGT nærmer seg mitt åsyn.

 

Slutten på denne historien er: Kl. 01.20 så var ADSL "oppe" igjen. Makan til ekpresslevering fra den leverandøren de bestillte dette kortet i fra.

 

Om jeg tror på den historien, kan dere velge å ta stilling til selv.

 

Noe positivt må jeg få si om de som jobber i Telenor. Folkene som sitter på Prioritert Kundeservice er utrolig tålmodige, og ikke minst blide og hyggelige. Håper de fortsetter med det.

 

Spennende å se om denne posten lar seg sende, eller er skiten nede igjen?

Lenke til kommentar

Jaja, her sitter jeg da.....på andre dagen. Telenor kundesevice sier fortsatt bare at de har noen ute for å se på saken, og vet ikke når linjene kommer tilbake.

 

Det er UTROLIG mye kjedeligere å surfe på isdn enn det jeg husker.

 

Og en ting til som irriterer meg er at de ikke kan sende en mail, eller hvertfall sette det opp på feilmeldingslista si på online.no at det er en feil på linjene.

Så hadde jeg sluppet å plukke fra hverandre alt her hjemme, og innstalere windows på nytt bare fordi jeg trodde det var mitt utstyr det var noe feil på.

 

Jeg får trøste meg med at det jo egentlig var på tide med en liten reinnstalasjon.....puh!!

 

Padrel

Lenke til kommentar

Må si at jeg er lite imponert over generelle datakunnskaper når man begynner å reinnstallere Windows fordi man ikke kommer seg på nett.

 

Avhengig av hvilken feil man får, skal det veldig mye til før man må gjøre dette. Å reinnstallere OS er å begynne feilsøking i "feil ende".

 

Tipsliste (uansett feil) i prioritert rekkefølge:

- sjekk line sync-/dsl-/modem-lampe (hvis ADSL)

- sjekk nettverkskort (hvis ADSL)

- nullstill ISDN-adapter (trekk ut strøm -> sett inn igjen etter 15. min)

- ha alt pc-utstyret koblet til en jorda kontakt

- hør med Feilmeldingen (husk å si at det evt. er ADSL)

- sjekk nettverksinnstillinger (riktige protokoller, etc)

- reinnstaller ADSL-startpakke/lag ny ekstern tilkobling

- reinnstaller kommunikasjon (programvaregruppe i Windows)

- ring Kundeservice

 

Nå har jeg sikkert glemt en hel masse også...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 14:14, kabelsatan skrev:

Må si at jeg er lite imponert over generelle datakunnskaper når man begynner å reinnstallere Windows fordi man ikke kommer seg på nett.


Avhengig av hvilken feil man får, skal det veldig mye til før man må gjøre dette. Å reinnstallere OS er å begynne feilsøking i "feil ende".


Tipsliste (uansett feil) i prioritert rekkefølge:

- sjekk line sync-/dsl-/modem-lampe (hvis ADSL)

- sjekk nettverkskort (hvis ADSL)

- nullstill ISDN-adapter (trekk ut strøm -> sett inn igjen etter 15. min)

- ha alt pc-utstyret koblet til en jorda kontakt

- hør med Feilmeldingen (husk å si at det evt. er ADSL)

- sjekk nettverksinnstillinger (riktige protokoller, etc)

- reinnstaller ADSL-startpakke/lag ny ekstern tilkobling

- reinnstaller kommunikasjon (programvaregruppe i Windows)

- ring Kundeservice


Nå har jeg sikkert glemt en hel masse også...


 

 

Nå var det jo nettopp det at jeg hadde prøvd alt annet først da.

Man begynner ikke med å reinnstalerere, såpass vet jeg. Mend et kom kanskje ikke godt nok fram i innlegget.

 

Poenget mitt var at Telenor ikke gir, eller gir feilinformasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...