Gå til innhold

Verste du har hørt?


Mr. Fiskum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kalle et godt band for verdens verste, viser bare mangel på innsikt og vurderingsevne.

Hvis noen vil sette nevnte Pink Floyd som et verre band enn alle andre i hele verden, så vil det si at de samme folka setter band som Backstreet Boys, Take That, Abba, DDE og Ole Ivars høyere på listen. Det er urovekkende...

Spørsmålet er om hensikten er å provosere eller om det er den faktiske meningen, hvor vi henholdsvis har med kvalme bleier eller måseskitskodde grønnskollinger å gjøre.

Lenke til kommentar
Å kalle et godt band for verdens verste, viser bare mangel på innsikt og vurderingsevne.

Hvis noen vil sette nevnte Pink Floyd som et verre band enn alle andre i hele verden, så vil det si at de samme folka setter band som Backstreet Boys, Take That, Abba, DDE og Ole Ivars høyere på listen. Det er urovekkende...

Spørsmålet er om hensikten er å provosere eller om det er den faktiske meningen, hvor vi henholdsvis har med kvalme bleier eller måseskitskodde grønnskollinger å gjøre.

Lenke til kommentar

Først: Backstreet Boys og DDE er fantastisk!

 

La meg komme med min lille mening. Det er en musikk"sjanger" som får meg til å brekke meg. Jeg liker å kalle den "britisk gitarrock fra helvete". Og nei, bandet trenger ikke å komme fra GB. Noen band:

 

- The Strokes

- The Hives

- The White Stripes

 

ARGH! MÅTTE DE BRENNE EVIG!

Lenke til kommentar
Å kalle et godt band for verdens verste, viser bare mangel på innsikt og vurderingsevne.

Jeg synes at Pink Floyd er en av verdens beste band.... men hallo, det betyr ikke at det er den objektive sannhet. :roll: Egentlig så er hele ideen om å finne en objektiv sannhet innen musikk litt.. søkt, for smak har alltid noe å si. De som ikke liker PF har annen smak enn deg, er det slik at din smak er den eneste rette og den fulle sannhet?

 

Selv så synes eg Cannibal Corpse er et drittband som lager kjeeedelig musikk, men sånt "offisielt" sett så er det visstnok et veldig godt death metal band, ofte ærklert ledere av sjangeren. Har eg mangel på innsikt og vurderingsevne? :ermm:

 

EDIT: Hva er definisjonen på et godt band? At de har solgt mye? I så fall å stiller Backstreet Boys sterkt! ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg synes at Pink Floyd er en av verdens beste band.... men hallo, det betyr ikke at det er den objektive sannhet. :roll: Egentlig så er hele ideen om å finne en objektiv sannhet innen musikk litt.. søkt, for smak har alltid noe å si. De som ikke liker  PF har annen smak enn deg, er det slik at din smak er den eneste rette og den fulle sannhet?

Nå føler jeg meg redigert, slik som man ofte blir i radio og TV. Det resterende i innlegget du quoter fra, er veldig viktig for det helhetlige poenget.

 

Edit: Fordi om jeg ikke liker band som Metallica, så kan jeg ikke gå ut og subjektivt kalle dem for verdens verste band. Det vet jeg at dem ikke er, og det er mange andre som kvalifiserer bedre for den tittelen. Ikke sant?

Endret av anth
Lenke til kommentar

Ja det er mange som sikkert synes PF er dårligere enn Backstreet Boys.

Eg synes Cannibal Corpse er dårligere enn de, har eg dårlig innsikt? Har eg ikke høy nok musikalsk-intelligens? :ermm:

 

Men hvordan skal man definere hvilket band som 'godt', slik at de ikke er lov å nevne i denne tråden?

 

Selv så synes fks. "britisk gitarrock fra helvete" har gode band, så da blir det LarP sier ugyldig? :huh:

 

Edit: Fordi om jeg ikke liker band som Metallica, så kan jeg ikke gå ut og subjektivt kalle dem for verdens verste band.

Vel du har gitt intrykk av at du de er objektivt en av verdens værste band, så her skyter du deg selv litt i foten spør du meg... :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...