Gå til innhold

Verste du har hørt?


Mr. Fiskum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes ikke den påstanden er like god: Iron Maiden er svært forskjellig fra den musikken som var vanlig da disse tre komponistene levde, hvis du hører musikk som er helt annerledes enn all musikk du har hørt før i ditt liv er det lite trolig at du vil elske den.

det blir derfor helt feil å blande iron maiden inn i dette, fordi musikken til maiden ville vært like ukjent for dem, som deres musikk ville vært for maiden om det var de som levde i fortiden, og beethoven og co som levde nå.

 

@steffyboy - finn deg noe annet å gjøre enn å prøve å skape trøbbel

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke den påstanden er like god: Iron Maiden er svært forskjellig fra den musikken som var vanlig da disse tre komponistene levde, hvis du hører musikk som er helt annerledes enn all musikk du har hørt før i ditt liv er det lite trolig at du vil elske den.

det blir derfor helt feil å blande iron maiden inn i dette, fordi musikken til maiden ville vært like ukjent for dem, som deres musikk ville vært for maiden om det var de som levde i fortiden, og beethoven og co som levde nå.

 

@steffyboy - finn deg noe annet å gjøre enn å prøve å skape trøbbel

Han stilte et relevant spørsmål som alle her burde tenke over, og som på en veldig god

måte illustrerer at det er snakk om smak og behag. De som liker klassisk musikk liker

( etter min erfaring ) ikke heavy, men å si at de mangler gehør av den grunn er

latterlig. Et eksempel: min mor har en venninne som liker bl.a. klassisk musikk, hun

spurte engang meg om hva jeg pleier å høre på og jeg nevnte Metallica og noen andre

band, hvorpå hun svarte at det ikke var hennes type musikk. Selv om vi har veldig

forskjellig musikksmak ville det være tåpelig av meg å påstå at hun mangler gehør,

spesielt siden hun er spesiallærer i musikk, og spiller en mengde forskjellige

instrumenter.

Lenke til kommentar
Han stilte et relevant spørsmål

nei, ha gjorde ikke det. han har en dårlig vane av å prøve å lage bråk med meg hele tiden. hvorfor tror du han valgte akkurat Iron Maiden?

Moderne rock er faktisk ikke så fjernt fra klassisk

kanskje å ta litt hardt i, men Maiden har brukt veldig mange elementer fra klassisk musikk.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok fortidens komponister hadde laget noe lignende, om de hadde tilgang til samme utstyr og teknologi som Iron Maiden.

 

Moderne rock er faktisk ikke så fjernt fra klassisk.

Kan du begrunne denne påstanden?

Når ble "jeg tror" det samme som en påstand?

Det er da ikke en påstand. Jeg trodde du ville forstå hvilken påstand jeg mente, da det

bare var en påstand i innlegget ditt. Jeg skal gjøre det litt lettere for deg: kan du

begrunne påstanden din "Moderne rock er faktisk ikke så fjernt fra klassisk."

Lenke til kommentar
Han stilte et relevant spørsmål

nei, ha gjorde ikke det. han har en dårlig vane av å prøve å lage bråk med meg hele tiden. hvorfor tror du han valgte akkurat Iron Maiden?

Moderne rock er faktisk ikke så fjernt fra klassisk

kanskje å ta litt hardt i, men Maiden har brukt veldig mange elementer fra klassisk musikk.

Jeg synes det var et relevant spørsmål. Jeg kjenner ikke til hva slags forhistorie dere

har, men det var vel ikke han som brakte Iron Maiden inn i diskusjonen. Hvor mange

kjenner du som jevnlig hører på både Iron Maiden og klassisk musikk? Jeg kjenner

ingen, selv om jeg kjenner mange som hører jevnlig på klassisk musikk og mange

som hører jevnlig på Iron Maiden.

Lenke til kommentar
Det er da ikke en påstand. Jeg trodde du ville forstå hvilken påstand jeg mente, da det

bare var en påstand i innlegget ditt. Jeg skal gjøre det litt lettere for deg: kan du

begrunne påstanden din "Moderne rock er faktisk ikke så fjernt fra klassisk."

For det første: Lær deg å sitere riktig.

 

For det andre: Kan du begrunne hvorfor du vil ha begrunnelse på påstanden om at klassisk musikk ikke er så fjernt fra moderne rock? Jeg lurer da altså på hva du stiller spørsmålstegn ved, og videre hvorfor du ikke selv starter med et motargument for det...

 

Å stille det spørsmålet du gjør, er særdeles hovent og selvegosentrisk.

Lenke til kommentar
Jeg synes det var et relevant spørsmål.

det var nå derfor han nevnte akkurat iron maiden, så da vet du det.

 

jeg har ikke påstått at alle som hører på maiden høre på klassiskmusikk, jeg sier bare at mye av hvordan steve harris komponerer sangene sine er ligt med hvordan man komponerer klassiskt.

 

For det første: Lær deg å sitere riktig.

:yes:

 

For det andre:.... osv

:hm:

 

du tar kanksje litt hardt i anth, men jeg skjønner hva du skal frem til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...