HåkonN Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Ikke vet jeg om det er en dum kombinasjon, men jeg har samme routeren, og jeg begynner faktisk å grue meg litt til å sette den opp, når jeg hører hvilke problemer du har. I følge Komplett, skulle det være såre enkelt, og den skulle fungere med XP. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Normalt skal det vel ikke være noe hokuspokus med slikt nei! Men det _kan_ jo være en liten mulighet for at det er noe galt med routeren også? Jeg bare lurer. Btw; Noen som bor i nærheten av Furuset (Oslo) som bruker samme router? Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 stryk den faste ip addressen din,motta ip fra dhcp. sett subnet til 255.255.255.255 skriv http://192.168.123.254 i nettleseren din. se om det hjelper. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Hm, fungerte ikke det heller. Jeg må være verdens største kløne, i allefall når det gjelder routeroppsett! Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Du har vel ikke dhcp i nettverket ditt fra før? Kjører Win Xp her så det er ikke det som er problemet. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Jo, har DHCP, og kjører Win XP. Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Skrue jeg har den samme routeren, har slitt litt. Jeg har en SMC Barricade 7004br router og win98 se. Orka ikke å lese alle inleggene, men leste noen håper dette hjelper. Du skal ikke koble opp med telenor internett adsl programmet, programvaren i routeren ringer opp. Det du må gjøre er å legge in brukernavn, passord og velge PPPoE (hvis du har telenor adsl). Du kommer inn på denne menyen ved å skrive 192.168.123.254 i internett browseren din. Som du ser er standard passord admin. Hvis denne menyen ikke åpner seg kan det være feil i firmwaren din. Jeg har en self-exexcutable firmware upgrade (det vil si at du slipper å oppgradere den i router menyen) Last ned den filen, legg den inn og repeter skrittene beskrevet ovenfor. Her er filen http://home.no/prosjekt2002/BR194a.EXE Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 17:50, Nimda skrev:Du skal ikke koble opp med telenor internett adsl programmet, programvaren i routeren ringer opp. Det du må gjøre er å legge in brukernavn, passord og velge PPPoE (hvis du har telenor adsl). Du kommer inn på denne menyen ved å skrive 192.168.123.254 i internett browseren din. Som du ser er standard passord admin. Hvis denne menyen ikke åpner seg kan det være feil i firmwaren din. Jeg har en self-exexcutable firmware upgrade (det vil si at du slipper å oppgradere den i router menyen) Last ned den filen, legg den inn og repeter skrittene beskrevet ovenfor. Her er filen http://home.no/prosjekt2002/BR194a.EXE Håper dette hjelper. Neida, bruker ikke Telenor´s sw. Kjører XP. Lastet ned fila fra linken du sendte og forsøkte å oppgradere firmware, men neida! Det gikk åt skogen det også. Får bare melding om unConnect etter ip-adressen, uansett hvilken ip jeg skriver inn. Ha´kke tjangs til å komme inn i menyen for routeroppsettet uansett hvordan jeg prøver! Og tro meg, jeg har prøvd _mye_! Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Kutt ut dhcp serveren du har fra før, det er dhcp i routeren din oxo. Mulig det er det som skal til. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Skal prøve jeg også nå, skrue.... så får vi se. Er sikkert like blank på det der som deg, og har samme specs.... *gruer seg* Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Nå har jeg prøvd, og jeg kom i allefall lengere enn deg. Klarer ikke å koble opp mot internett enda.. Prøv dette: 1. Start opp IE. Velg Tools. Velg Internet Options. Gå så under Connections. Fjern (remove) alt som står i ruta... (Telenor ADSL er sikkert der). Så skriver du i IE: http://192.168.2.1 Det måtte i allefall til for meg. 2. Sjekk forbindelsen mellom nettverkskortet ditt og routeren. 3. Nettverksledningen med den lille (15cm) blå kabelen skal inn i ADSL-modemet, og en kabel fra modemet sin utgang inn i WAN-porten på baksiden av routeren. Dette er helt sikkert riktig, men det er greit å dobbelsjekke, fort gjort å gjøre feil. Mitt problem nå er at routeren ikke klarer å koble til internett. Noen som vet om jeg trenger å legge inn DNS-adresse for Telenor ADSL? Alt virker perfekt, bortsett fra at de virker som routeren ikke klarer å få kontakt med Telenor eller noe..... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Virker som Routeren er noe ustabil.. ? Prøvde å logge meg inn utallige ganger, men til ingen lykke. Prøvde å restarte den, prøvde å legge inn Telenor ADSL igjen, for å så fjerne det og prøve på nytt....men til ingen nytte. Fikk kun Login failure hver gang. Siste jeg prøvde var å skru av ADSL-modemet og så prøve... men heller ikke da kunne jeg logge inn. Men så plutselig etter noen forsøk kom jeg rett inn. Første jeg gjorde var å oppgradere firmvare`en. (hadde lastet ned filen fra http://www.smc-europa.com først) Etter det var det bare tut og kjør..... nå fungerer alt perfekt, og routeren jobber mens jeg skriver. Har kun koblet til en PC, ikke vet jeg, men kanskje det har noe å si? Får ikke håpe at det blir noe problem å koble på flere PC`er.... Men i allefall Skrue, det var ingenting annet enn det som stod i bruksanvisningen man skulle gjøre. Ingenting spesielt. (men i følge SMC sine sider, er det smart å oppgradere firmwaren, da det ikke er sikkert at den gamle vers. støtter Telenor ADSL). Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Skrue. Ikke noe hensikt å kødde med ny firmware så lenge du ikke kommer inn i router oppsettet. Det er derfra men oppgraderer firmware. Sjekk nettverket ditt, kabler å slikt. Pass på at din maskin og routeren har samme subnet mask. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Telenor burde helt fra starten av benyttet seg av PPP slik som f.eks. bluecom gjør med det samme utstyret. Dermed er det bare å plugge kabelen i uplink på hubben og voila! Men til problemet: Jeg har personlig ikke en slik router, men kan prøve å hjelpe til for det. 1. Bruker du krysset eller vanlige TP-kabler? (Skal bruke vanlige) 2. Er nettverkskortet konfigurert som halv eller full duplex? (prøv med halv) 3. Får maskinen din tildelt IP fra routeren? Viss ikke må du sikkert manuelt endre IPen din til en spesifik IPadresse/IPrange for at du skal få tilgang til å komme inn på routerens konfigurasjon. Kan jo sjekke manualen om en slik foreligger. 4. Om maskinen din har fått en IP fra routeren, og det står "Assigned by DHCP" eller "Tildelt av DHCP" i status vinduet for nettverkstilkoblingen, så betyr dette at du HAR kontakt med routeren. Og dermed er det ikke hardware feil som er problemet ditt. Ta å undersøk litt på dette, så skal jeg se om jeg kommer på mer senere Mvh. NetFinity Edit: Har du fortsatt problemer kan du ringe SMC sin support gratis på 800 15 639, selv om du må vente til i morgen da :sad: [ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-07-14 17:03 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Takk skal dere ha, både JohnnyKnoxwille, Yazfat og NetFinity. Og alle andre som hittil har engasjert seg! Men i kveld har jeg ikke tid til å prøve de seneste forslagene, men forslaget til JohnnyKnoxville var jo interessant. Kan være en god ide å fjerne alle tidligere internettoppsett, kanhende at det hjelper? Skjønner greia med firmware Yazfat! Men det virket jo som om routeren "tok" oppgraderinga da, det var i allefall "liv" i dioden for kommunikasjon, og dermed tror jeg ett eller annet ble overført? Who knows? NetFinity: Kjører med standard TP-kabler. De andre tingene mht. halv / full duplex har jeg ikke fått sjekket, ei heller har jeg fått melding om tildeling av DHCP fra routeren. Får prøve litt mer imorra, med en annen maskin. Tør ikke "drepe" denne, må jo ha en oppkobling tilgjengelig! :smile: Og setter som sagt stor pris på engasjementet, det er jo slikt som gjør forumet til et herlig sted for datainteresserte, ikke minst for meg! Keep up the good work folks! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Hey,hey,hey!! Er ikke så lite stolt nå, ettersom jeg faktisk er på nett via SMC-routeren! JohnnyKnoxville hadde nok antagelig rett han, mht å fjerne alle tidligere oppkoblingskonfigurasjoner. Jeg velger i allefall å tro det, ettersom jeg nå har satt opp en ny maskin fra scratch med formattering og installasjon av os, (win XP), og uten å etablere den vanlige oppkoblingen. Skjønt "maskin"? Det hele består jo av et ganske så provisorisk oppsett, med bl.a. et MSI K7T266 Pro2 og en 1,4Ghz T-Bird jeg har liggende å slenge på mekkebordet. :smile: (har bilder!). Nettverkskortet er forøvrig et 3Com 3C900B. Men hurra, det virker! Nå gjelder det bare å sette opp resten av rukkelet, men det skal nok gå bra. Routeren virker jo! You made my day, Johnny! - Hm, "alle" er visst på Aker Brygge nå? Stille er det i allefall! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-07-15 20:48 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-07-15 21:39 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Har omsider fått hovedmaskinen på nett også, men ikke uten endel knoting! Forsøkte først å slette alle oppkoblinger, og ragga litt rundt i registry også, uten resultat. "Fjernet" deretter nettverkskortet i Device Manager, og kjørte re-installasjon av XP. Fulgte deretter bare menyene for internettoppkoblingen i XP, og dermed var forbindelsen på plass! Var ikke innom oppsettet for routeren engang! Men det har vel å gjøre med at den allerede var satt opp fra "reservemaskinen" vil jeg tro. Uansett; Jeg er i mål! I denne omgang...... Men tillater meg samtidig å tro at SMC har en liten jobb å gjøre, mht. de som allerede har etablért nettverksforbindelse. Det er tydeligvis ett og annet som må fjernes, før man får routern opp å stå? Det burde vært en forklaring på hva man må foreta seg, i en slik situasjon. Eller er det bare jeg som kløner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå