Gå til innhold

Ny Gaming PC til en venn :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare slenger ut noe jeg ville kjøpt for 16.000 kr i dag, har tatt med det meste:

OCZ ModStream strømforsyning 520W

1 195,00

PowerColor RadeonX850XT 256MB GDDR3 PCIe

3 795,00

Antec Performance pro P160 Sølv

1 195,00

PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel

1 995,00

MSI K8N NEO4 Platinum nforce4 Ultra

1 295,00

Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

449,00

Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk

175,00

SteelPad S&S musematte, svart

299,00

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

2 295,00

NEC 17" LCD MultiSync 1770NX Svart/Sølv

2 995,00

Sum 15 688

Lenke til kommentar

Forslaget ovenfor ser bra ut, særlig hvis man slenger inn en raptor eller 2 i tillegg.

Men jeg håper ikke vennen din forlanger skriftlig garanti på at dette eller lignende oppsett skal kunne kjøre spill tilfredsstillende om 3 år...

Lenke til kommentar

hiv på 2gb ram, dette kommer garantert til og bli standard på en spill pc iløpet av 2-3år. begynner allerede og komme godt med når man spiller krevende spill. Kjøp gjerne billigere minne også, visst han ikke skal overklokke så er det ikke forsvarlig og kjøpe så dyrt minne.

Ellers kan det jo spares inn endel på kabinett og strømforsyning f.eks.

ser ikke noe harddisk i det oppsettet der heller..

edit: ghz er ikke alt gutten min. derfor de kaller cpuene sine for 3500+ istedet så folk ikke skal missforstå ytelsen.

Endret av phax
Lenke til kommentar

ser ikke noe harddisk i det oppsettet der heller..

Var derfor jeg nevnte raptor i det første innlegget mitt... 2 stk raptors i raid0 gir jo 150GB rimelig kjapp HD... men man får jo selvsagt flere GB per krone med fx en WD Caviar eller Seagate Barracuda 250GB.

Lenke til kommentar

Mye for pengene oppsett:

• AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte
  • EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra,ATX Socket-939,S-ATA,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16
  • TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs
  • Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail
  • Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ
  • NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
  • Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)
  • MIST 500watt PSU

totalt ca 11500,- www.komplett.no + www.microplex.no (psu)

+ skjerm, mus, tastatur og kanskje litt støydemping eller annet småsnacks han måtte ønske.

Lenke til kommentar
phax, akkurat det der jeg ikke skjønner! Trenger noen til å virkelig forklare meg hvordan! :p

Har ikke sett noen svar på dette spørsmålet enda. Jeg skulle ønske jeg kunne gitt deg et grundig og utfyllende svar her, men jeg har virkelig ikke satt meg inn i AMD enda. Noen her som har muligheten?

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...