Gå til innhold

Singnal på DVI og VGA

kan1

Anbefalte innlegg

Hei har et gammelt skjermkort av typen Nvidia Geforce 4 mx 440.

Har koblet projektor til DVI og LCD via VGA.

SPØRSMÅL : Er det muligt for dette kortet å sende ut singnal på begge systemene samtidigt. Har prøvd men jeg må ta ut en av pluggene .

Hvis NEI er det noen kort som kan gjøre dette.

Noen som har tid å hjelpe

Hilsen KAN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har et gammelt skjermkort av typen Nvidia Geforce 4 mx 440.

Har koblet projektor til DVI og LCD via VGA.

SPØRSMÅL : Er det muligt for dette kortet å sende ut singnal på begge systemene samtidigt. Har prøvd men jeg må ta ut en av pluggene .

Hvis NEI er det noen kort som kan gjøre dette.

Noen som har tid å hjelpe

Hilsen KAN

Ja. Men du må installere hele driverpakken fra Nvidia. Den har støtte for dette. Meget god støtte, faktisk. (nView.)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har instalert driverpakken, men i menyen får jeg ikke mulighet til å velge mer en 1 skjerm. Har også mulighet for å velge TV. Jeg får begge kanaler til å virke, men ikke samtidig.

Jeg bruker HMDI kabel med overgang til DVI.

Noen forslag ????????????

Hilsen KAN

Endret av kan1
Lenke til kommentar

tror dessverre du trenger ett nytt skjermkort. Ikke alle kort har støtte for mer enn en skjerm, og siden ditt kort er ett billig kort så er nok denne funksjonen droppet. Lag ny tråd (hvis ingen svarer her) og spør om enten 6600GT eller X800XL greier dette. Da har du billige alternativer, som yter MANGE MANGE ganger bedre enn ditt kort (har hatt det selv)

Lenke til kommentar
tror dessverre du trenger ett nytt skjermkort. Ikke alle kort har støtte for mer enn en skjerm, og siden ditt kort er ett billig kort så er nok denne funksjonen droppet. Lag ny tråd (hvis ingen svarer her) og spør om enten 6600GT eller X800XL greier dette. Da har du billige alternativer, som yter MANGE MANGE ganger bedre enn ditt kort (har hatt det selv)

Hvis kortet har to utganger, som begge fungerer, hvorfor skulle de spare noe på å ikke kunne kjøre begge samtidig?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror det stemmer det AndersT2 sier. På billige skjermkort har de ofte droppet den ene av de to skjermutgangene elektrisk på kortet. Den ene utgangen som burde vært i form av en DVI-I, lages heller som en DVI-D + en analog D-sub.

Det de sparer på kortet ved å ha 1 utgang fordelt til 2 kontakter i stedet for å ha 2 utganger, en til hver kontakt, er en stk RAMDAC, og en god del SMD-motstander og kondensatorer.

Det kan også hende det er noe salgspotensiale i at folk tror det er 2 uavhengige utganger. Også er det kanskje mer praktisk å veksle mellom to skjermer uten å måtte dra ut kontakten og sette inn kontakten til den andre skjermen. Jeg tipper også at det er billigere med en DVI-D utgang + D-sub enn å levere med DVI-I + en adapter mellom DVI-I og d-sub.

For ordens skyld: DVI-I inneholder både digitale signaler og analoge og kan dermed gjøres om til d-sub via en passiv adapter. DVD-D inneholder kun de digitale signalene og kan ikke gjøres om til d-sub via noen passiv adapter.

Lenke til kommentar

Det ville være veldig rart om det kortet ikke klarer to skjermer. sjekk at du har firmware og driver i orden, og søk litt rundt på det aktuelle kortet. Har fått dualhead opp og gå på omtrent samme kort mange ganger.

Hvilket merke er det?

:-)

Howard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...