Goophy Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) så 60% kan ikke være farlig etter din mening ? Farlig i den forstand at de ikke blir dannet thujon, som igjen kan gjøre deg lam bla. Endret 30. april 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Farlig i den forstand at de ikke blir dannet thujon, som igjen kan gjøre deg lam bla. Ehh, dannet? Thujon finnes i drikken uansett. Dersom det er trygt er det fordi det er fjernet slik at mengden er ufarlig. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg skulle gjerne sett en link til en kilde som forklarer hvorfor Thujonet ikke er farlig før det serveres sammen med alkohol av en viss styrke. Absinth skal nemlig destileres til en viss styrke (åttinoen prosent lurer jeg på om det var), så blandes ut med vann til man treffer ønsket volumprosent. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Farlig i den forstand at de ikke blir dannet thujon, som igjen kan gjøre deg lam bla. Ehh, dannet? Thujon finnes i drikken uansett. Dersom det er trygt er det fordi det er fjernet slik at mengden er ufarlig. Da har jeg visst misforstått. Jeg antok det var slik at malurten danntet/ble til thujon ved 70%+ alkoholprosent. Men greit nok. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg skulle gjerne sett en link til en kilde som forklarer hvorfor Thujonet ikke er farlig før det serveres sammen med alkohol av en viss styrke. Påstanden er feil. Det fins regulativer for thujonnivå i alle matvarer, ikke bare dem som inneholder alkohol. Absinth skal nemlig destileres til en viss styrke (åttinoen prosent lurer jeg på om det var), så blandes ut med vann til man treffer ønsket volumprosent. De fleste typer brennevin destillers høyere enn det som er sluttproduktet. Les forøvrig Wikipedia-artikkelen om absinth. Mye interessant info. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) never mind Endret 5. oktober 2005 av Henrik2k Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Uansett så er det 99% sjanse for at det er helt vanlig sprit, og ikke inneholder thujon. Og da er du like langt, for vanlig absinth smaker ren sprit. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har drukket en god del absinth, noe som gjenspeiles i postene mine på forumet. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 hva smaker ekte absinth da? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) hva smaker ekte absinth da? Bittert, men i mitt tilfelle ble aromaen overskygget av den uhyre høye alkoholprosenten. Endret 5. oktober 2005 av LarsP Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) det lukter litt lakrisaktig av min og smaker ikke ren sprit. er veldig bitter. kan den være ekte? Endret 5. oktober 2005 av Henrik2k Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Du skal ikke smake eller lukte forskjell på Absinth med og uten Thujon. I så fall er det andre forskjeller også. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg garanterer deg at det ikke er ekte, hvis du kjøpte det over disk. Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Synes nesten det blir teit å beskrive smaken. Det er jo sterkt! Da jeg var i Russland på klassetur, kjøpte vi ei flaske 70% absinth og shotta det. Brukte 50% vodka for å bli kvitt sviinga i halsen Om det var ekte, er en annen ting. Drakk vel ikke så mye at jeg kunne ha merket om det var thujon eller ikke i det, men den var grønn da Huff nei, alt annet enn absinth.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå