Gå til innhold

Absinth. Hva er det og hva gjør det ?

kverna

Anbefalte innlegg

Har sett noen poster om det, og på onsdag drakk jeg en god del av det. Hørt mye om det men når sant skal sies synes jeg det var heller oppskrytt. Fikk også høre at den grønne absinthen ikke var den ekte. Noen som kan klarne opp noe her ? :)

post-63-1114805959_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absint inneholder et narkotisk stoff er ikke helt sikker på det er opium som nevnt.

Absinten som selges nå(hvertfall i de fleste land) innholder ikke dette stoffet.

Den ølen du har avbildet er ikke det øl brygget på cannabis(planen uten THC)? Hvordan var den? fås den kjøpt i norge?

Lenke til kommentar

flaskene er kjøpt i barcelona. 70% så var sterkt ja :)

Den ølen du har avbildet er ikke det øl brygget på cannabis(planen uten THC)? Hvordan var den? fås den kjøpt i norge?

Fikk desverre ikke smakt på den :cry: men vil tro den er brygget på hamp, stod forresten "hamp beer" på siden

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Absint inneholder et narkotisk stoff er ikke helt sikker på det er opium som nevnt.

Absinten som selges nå(hvertfall i de fleste land) innholder ikke dette stoffet.

Det er malurt som er i "ekte" absinth. Og den ølen er nok brygget på hamp ja. Er slike ting man kjøper med seg fra Amsterdam.

Lenke til kommentar

Absint også kalt den grønne engel er en utrebrennevin. Som Vo0do0 påpeker har den malurt i seg. Eneste stedet i europa hvor du får kjøpt ekte Absint er vel nå Praha og byene rundt.

Absint var megetr populært bland kunstnere og forfattere i Paris rund prhundreskiftet mener jeg (sjekk det ut). Den grønne engel kalles den fordi malurten gjorde slik at folk halisunerte. De så en grønn engel og noen ble gale.

Absint lyser grønt (ser ut som det er radioaktivt). Den drikkes bar fra rockglass. Man tar en skje med en sukkerbit på, fukter biten i absinten. Tenner på biten og lar den karamelisere seg. Rør rundt i absinten og drikk. NB!! pass på at du ikke slipper flammene ned i absinten. Den tar lett fyr.

Eller man kan blande den ut i drinker.

Lenke til kommentar
Skulle nok hatt gode gamle varianten,

Tro meg, det skulle dere ikke hatt.

Var et par som gikk på en smell på skoletur til Praha for litt siden.

Skumle greier.

Hvis det ikke var opium i Absinth, hvilken drikk var det opium i dag? :hmm:

(Ja, dere hadde rett).

Lenke til kommentar
Absint også kalt den grønne engel er en utrebrennevin. Som Vo0do0 påpeker har den malurt i seg. Eneste stedet i europa hvor du får kjøpt ekte Absint er vel nå Praha og byene rundt.

Absint var megetr populært bland kunstnere og forfattere i Paris rund prhundreskiftet mener jeg (sjekk det ut). Den grønne engel kalles den fordi malurten gjorde slik at folk halisunerte. De så en grønn engel og noen ble gale.

Absint lyser grønt (ser ut som det er radioaktivt). Den drikkes bar fra rockglass. Man tar en skje med en sukkerbit på, fukter biten i absinten. Tenner på biten og lar den karamelisere seg. Rør rundt i absinten og drikk. NB!! pass på at du ikke slipper flammene ned i absinten. Den tar lett fyr.

Eller man kan blande den ut i drinker.

Det har også vært veldig populært blandt forfattere her i Norge.

Var vel forøvrig absinth som fikk Van Gogh til å choppe øret av seg.

Lenke til kommentar
Har drukket den gamle varianten. Merkelig smak egentlig...smakte nesten ikke alkoholen, bare en sterk kryddersmak og pusten min føltes "kald" ut etterpå.

Smakte nesten som tyrker, jævla klisset med tyrkisk pepper smak.

Pusten føltes "kald" som du sier med denne også. :)

Lenke til kommentar
Trodde det var ei hora som sørga for det jeg?

Jasså?

Godt mulig. Mener bare å hørt at det var noe han gjorde i absinth-rus...

Vincent var litt små gal.. Noe som jeg tror var mer eller mindre pga absint(er ikke sikker på absintens rolle). Uansett var det en 17år gammel prostituert som sa til han at han hadde så pene ører. Senere skar han de av seg og ga de til henne..

Tror det var noe i den duren..

litt of topic: don maclain - vincent (tror det skrives slik) sang om han som er sinnsykt fin :)

Endret av Bogan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...