Lolert Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Dere har leitet lenge etter en guide, og dere er er mildt sagt leie! Men ikke gi opp hjelpen er her! Dette beskriver om hvordan man skal instalere programmer etter man har instalert UBUNTU. Følg linken for full uoffisiell guide. Ubuntuguide Skriver dette fordi det var irriterende synes jeg selv. kos dere med et deilig operativ system! mvh Sc0rp3 aka Lolert Endret 29. april 2005 av Lolert Lenke til kommentar
Lolert Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Det visste vi ikke om... hahaha.. kanskje ikke alle som viste det da Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 jeg visste det ikke, syntes det var bra at du kom med den, siden jeg har planer om å installere ubuntu i løpet av helgen... Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Ubuntuguide.org er jo allerede en legende... sammen med ubuntuforums.org nesten alene grunn til å velge Ubuntu Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har tilsvarende med fedorafaq.org og fedoraforum.org Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Finnes vel ikke noe lignende for SuSe? Skal sies at guiden til Ubuntu er kjempe! Brukte den en del da jeg prøvde Ubuntu. Endret 29. april 2005 av ZerBox Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Finnes vel ikke noe lignende for SuSe? Skal sies at guiden til Ubuntu er kjempe! Brukte den en del da jeg prøvde Ubuntu. www.suseforums.net Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Eg har jo spamma den i sig-en min lenge Saman med å anbefale han til kvar einaste person er anbefalar Ubuntu til :) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Skjønner ikke hvorfor så mange digger ubuntu. Gnome ser jo søren meg ut som win 3.11, det er jo dritstygt. Edit: leif... Endret 30. april 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Skjønner ikke hvorfor så mange digger ubuntu. Gnome ser jo søren meg ut som win 3.11, det er jo dritstygt. Edit: leif... skal være enig med at gnome ser stygt ut når du logger på for første gang, men noen små endringer så ser det riktig bra ut. dessuten er det ikke bare usteendet som teller Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Skjønner ikke hvorfor så mange digger ubuntu. Gnome ser jo søren meg ut som win 3.11, det er jo dritstygt. Nå _MÅ_ man jo ikke bruke gnome da. Kjører selv Ubuntu Hoary med fluxbox på laptop-en. Funker über. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Skjønner ikke hvorfor så mange digger ubuntu. Gnome ser jo søren meg ut som win 3.11, det er jo dritstygt. Edit: leif... legg inn kde da ..så ser det akkurat ut sånn som du vil Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Skjønner ikke hvorfor så mange digger ubuntu. Gnome ser jo søren meg ut som win 3.11, det er jo dritstygt. Liker GNOME UI'et jeg. Fint og simplistisk. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Skjønner ikke hvorfor så mange digger ubuntu. Gnome ser jo søren meg ut som win 3.11, det er jo dritstygt. Gnome ser ut akkurat som du vil at det skal se ut. Dessuten er det ingen ting som hindrer deg i å installere kubuntu (kde-"utgave" av ubuntu) eller gjennom ubuntu bare installere et annet skrivebordsmiljø. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 synes Gnome ser pent ut jeg. ser ikke ut som 3.11 i det hele tatt. selv med standard Gnome ser det nydelig ut. har alltid brukt GNOME som grensesnitt i Linux. kommer aldri til å bevege meg på noe annet enn det. jeg synes for min del at KDE er stygt. minner meg om XP , som jeg da prøver å holde meg unna . Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg stoler ikke på det du sier, wil. Hvordan kan du si at du aldri kommer til å bruke noe annet enn Gnome ? Bare det at du i signaturen din sier at Firefox er den beste internettleseren og i tillegg har operalogoen som avatar, sier vel sitt om hvor lista ligger. Forresten er windows det beste operativsystemet i verden. LINUX RULER VERDEN! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Med fare for å starte en av de lengre trådene på forumet: Min mening om Gnome, KDE, windows *, og simplistiske windowmanagere: Jeg liker gnome, fordi den presenterer den informasjonen jeg trenger for å ta en avgjørelse, uten å dumpe fanget mitt fullt av totalt uinteressante knapper og valg i hytt og pine. Når et program gjør dette, blir det som regel til at brukeren tenker "sikkert!", gidder ikke ta stilling, og trykker "OK" uten å ane hva som var "OK". Dette er windows noen ganger ille på (men det er ikke det som er verst med windows), og KDE helt forfedelig på. Mange KDE-programmer ser ut som om programmereren eier et knappemaskingevær - de er fulle av en million bittesmå knapper. Windows er ille fordi det er for komplekst. Endrer du en ting her, skjer noe annet der etc. Brukeren mister oversikten, aner ikke hva som skjer når, og bestemmer seg for at "data er vanskelig". Minimalistiske windowmanagere er for minimalistiske i konfigurasjonsverktøy, og forlanger at brukeren skal sette i gang med vim for å endre skrivebordsbakgrunnen. Brukeren skjønner hverken hvordan han/hun skal starte vim, eller få den til å skrive, og ender med å ha den samme stygge standardbakgrunnen som fulgte med. I tillegg har de få "egne" programmer, som betyr at brukeren må laste inn halve gnome og halve kde for å få gjort det han/hun skal - og hastighetsfordelen forsvinner i det blå. I tillegg viser den ikke klart for brukeren "dytt her, så fikser jeg resten" - brukeren må vite hvor det skal dyttes. Dette er også kommandolinjas ulempe. OSX har også et problem - ja, den er fin å se, på, og har forstått det samme som gnome - enkelhet - men den kan være forvirrende. Du flytter litt på musa, og plutselig vrenger skjermen seg... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Skjønner ikke hvorfor så mange digger ubuntu. Gnome ser jo søren meg ut som win 3.11, det er jo dritstygt. Microsoft Windows for Workgroups 3.11 Standar Ubuntu oppsett med Gnome Ja, det er ikkje lett å sjå forskjell.......... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 hehehe... var liksom bare noe jeg skrev.. hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå