astra design Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hva burde jeg velge mellom Alpha8045 eller Taisol CGK760 ? - Pris spiller ingen rolle. - Skal kjøpe en AMD Athlon XP 1600, 1,4Ghz. - Skal være så lydløs som mulig. [ Denne Melding var redigert av: astra design på 2001-11-22 09:32 ] Lenke til kommentar
HAG Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Har kjørt begge på XP1700, Taisol med adapter og 19 dB Papst vifte og nå Pal 8045 med samme vifte. 1 grad forskjell etter 1 time SiSoft Sandra CPU Burn In, Pal lavest med 51 grader på CPU ifølge PC Alert III, 35 på syst. og 22 i rom, lik for begge. Setter kanskje inn ei 12 dB Papst, har kabinettvifte som bråker mer nå. Hovedkortet kommer med feilmelding om det ikkje registrerer turtall på CPU vifte under oppstart, får ikkje redusert under 2700 O/min (kabinettvifta) -då blir det 0 på kortet (følsomt). Når lyden skal ned må 60 vifta på Taisol'en erstattes med ei stillere 80 vifte med adapter. Microplex skriver om sitt adapter at 19 dB Papst vifta gir samme kjøle-effekt som orginalvifta på Taisol-kjøleren. Lenke til kommentar
eirik_bk Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Du burde kjøpe Alpha Pal 8045, den er mye bedre og siden ikke prisen ikke betyr nå er jo den ypperlig. Hvis du vil ha en enda bedre ribbe ha Swiftech kommet med en ny, MCX462. Denne er bedre enn Alpha'n ,men koster litt mer. HAG: Flash til nyeste bios(3.2),i den kan du disable CPU fan detection så slipper du den forferdelige lyden hver gang du booter(har samme kortet med papst vifte selv) Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Absolutt Alpha PAL 8045.. Enten med Papst vifte eller med Enermax vifte.. Da får du stillegående kjøling, samtidig som den kjøler bra.. netconnection.no har tilbud på Alpha med Arctic Silver og Enermax til 695,- burde sjekke den eller MP som selger med rheostat og papst vifte.. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Takk for tipset eirik_bk ! Fikk fiksa Bios på mitt MSI kort til 3.2 - først gang med endringer av meg. Fikk hjelp og advarsel pr. tlf fra support hos PSdata. Kunne ikkje stoppes av det - tenkt på dette fra kvelden i går-, oppgradering gjort - måtte inn i Bios og sette alt opp på nytt, og nå kunne eg disable CPU vifte alarmen. I øyeblikket er nok 340W forsyninga i mitt Chieftech Bigtower mest bråkete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå