Gå til innhold

Mistet garanti på skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei

Satt nettopp på en ATI Silencer på mitt Sapphire Radeon 9600XT Atlantis, men da jeg skrudde på pcen igjen var skjermen helt svart. Jeg fant til slutt ut at det er skjermkortet som hadde røket, men jeg har ikke gjort noe som kunne ødelegge kortet da jeg satt på vifta (så langt jeg vet).

Men da er spørsmålet: Mister jeg garantien på noe? Skjermkortet? Hele pcen? Kan jeg sette på orginalvifta uten at de merker noe?

Pcen er kjøpt hos Komplett og skjermkortet skal sendes inn til reperasjon. Lurer på hva reaksjonen deres blir da det sitter på en stor ATI Silencer :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg var produsent av datautstyr ville jeg aldri ha gitt garanti på slik type modifikasjon. Det er altfor mange som ikke har peiling på hva de holder på med.

300% enig, utrolig hvor klønete enkelte folk er.

Ikke at jeg påstår trådstarter er det, men du har faktisk brutt garantien på skjermkortet ditt, og skal bare være glad til om du får sendt tilbake kortet med original kjøler.

Har du brukt kortet før du satte på Ati Silencer? Da burde du få en ganske klar pekepinn på hva som har gått galt, om feilen oppsto etter din modifikasjon..

Lenke til kommentar

Samma søren om garantien brytes vel. Norsk reklamasjonsrett er en fin ting, den er lovfestet og dekker deg selv om du feks bytter kjøler. Den dekker deg derimot IKKE om byttet av kjøler var det som forårsaket feilen.

Garanti behøver man egentlig ikke å bry seg om lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...