Ronny M Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Jeg har et merkelig problem som jeg ikke finner ut av. Lyden ut av de analoge utgangene på lydkortet er altfor lav. Hvis jeg kjører digitalt (coaxial) er lyden mye høyere sånn som den skal være. Jeg har to lydkort i maskina. Det ene er et M-Audio Audiophile 2496 og det andre er integrert i hovedkortet. Begge to gir like lavt lydnivå på de analoge utgangene. Det er ikke sånn at lyden nesten ikke høres, men det er en god del lavere. Jeg testet en annen maskin med et vanlig soundblaster lydkort inn på samme inngangen på forsterkeren om jeg har brukt til de andre kortene og da var lyden mye høyere. Like høy som den er når jeg kobler audiophile 2496 kortet digitalt. Altså riktig lydtrykk. Nå har jeg gått igjennom alt som er av programmer på maskina som har volumkontroll og satt alt på fullt. Har også gått igjennom kontrollpanelet og egenskapene for lyd femti ganger men finner ikke ut av hvorfor de analoge utgangene gir lavere lyd. Er det noe jeg har oversett? Noen skjulte innstillinger i windows som jeg ikke vet om eller noe sånt? Noen som kan tenke seg hva som er årsaken? Kom med tips! Endret 3. mai 2005 av Ronny M Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) På audiophile 2496 kan jeg stille mellom Consumer og -10dBV output som gir en markant forskjell i lydnivået. Sjekk om ditt ikke står på -10dBV. Endret 30. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Det står på Consumer her også. Takk for tipset, det hadde vært deilig om det var så enkelt. Men nå er det sånn at det også er like lavt når jeg bruker lydkortet som er integrert i hovedkortet (Asus P4S533) og da er det jo helt andre drivere og kontrollpanel for lyden som er i sving. Det må være et eller annet som påvirker begge lydkortene. Noe i Windows eller hovedkortet eller noe sånt kanskje. Det er fryktelig irriterende at det er sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå