tore_v1 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kirby'n kunne faktisk blåse også... Helt støvfritt... og nesten gratis.. Etter man kjøpte den da.. Hele driten kosta jo rundt 20 000!! Men, som Bart Simpson så godt sa det; I'm not sure if it's possible, but this both sucks and blows... Hadde fungert bra til pc'rensing i alle fall, hadde også en kost som ikke ledet statisk elektrisistet, husker ikke hva den var laget av, men det var en koster fornøyelse... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Mange ting man kan bruke for å blåse ut støvet av pcen : *Peisblåseren (husker ikke hva det riktige navnet er på den). *Håndpumper som det er litt trykk i. *Ren Lungekraft (men da kan det komme litt spytt også ). Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Den beste metoden er imo å blåse kraftig og håpe du ikke har støvallergi. Jeg har en følelse av at du besvimer før du får renset ferdig PC'en da. Men jeg kom til å tenke på en ting: for når du bruker slik trykkluft og blåser bort støvet. Da blir det blåst bort fra komponentene. Men jeg har ikke undersøkt om mye av det synker tilbake eller ikke. Det kan være at det er en idè å først blåse bort for så å støvsuge i flufta rundt der rett etterpå. Hvis du skal "mega-rense" det. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det er IKKE noe problem å støvsuge selv, men det har ett par krav:1. IKKE bruk "tuten" med børster på. 2. Røret må være av plastikk på enden. Plastikken er vel minst like farlig.. siden den lader seg med statisk elektrisitet og lader det ut i komponentene. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Må tilstå at jeg støvsugde PCen med Mielen forleden dag. Ingen problemer (annet enn for hybelkaninene...) har oppstått, men jeg passet på å suge forsiktig (skrudde effekten helt ned og hadde 'falskluftåpningen' helt åpen og å ikke berøre noe inne i PCen med støvsugeren, ja forresten, jeg satt på et sånt lite smalt munnstykke til å støvsuge kroker med. M. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Bruker også helt vanlig støvsuger, har ikke hatt noen problemer med det. Utrolig hvor fort den får cpu-vifta til å rotere. Høres nesten ut som en Boeing 747 Lenke til kommentar
kosh Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har brukt alt fra lungekraft, ministøvstuger, vanlig støvsuger til trykkluftkompressor uten problemer Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hmmm... Hørt om at den magnet ordningen som driver cpu vifta de virker som en dynamo... Når den går kjapt rundt så sender den ut spenning på hk... Koble ut vifta om du skal leke med den... Det kan fort bli dyrt!! Lenke til kommentar
SilverBack Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Noen støvsugere har også en funksjon at de blåser i stedet for å suge, hvis du har en sånn støvsuger så burde d vel være enkelt... har ikke prøvd selv, men kan ikke tenke meg at d skulle være skadelig for datamaskinen på noen måte... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Bruk en plastikk-ende (ikke børstegreier), og sett støvsugeren i laveste "gir". Vær forsiktig så du ikke dulter borti noen av komponentene. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Tror støvsugeren vår har automatgir, men takk for tipset SKal prøve å støvsuge lufta neste gang kenneth, selv om det for de rundt meg ikke vil se helt bra ut... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Støvsugeren er meget farlig for pc komponenter, så om den brukes må den holdes langt unna kortene. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er IKKE noe problem å støvsuge selv, men det har ett par krav:1. IKKE bruk "tuten" med børster på. 2. Røret må være av plastikk på enden. Selv har jeg en støvsuger der hele "røret" er av hard plastikk og dermed ikke leder noe elektrisitet. Setter bare støvsugeren på full pupp og vips er alt støv borte. Gjort sånn de siste 10årene uten prob. Me too. Ikke hatt noen problemer med det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Teiper på en papphylse fra en oppbrukt hånklerull på enden av støvsugertuten jeg . Papp er iallefall umulig å lade opp statisk . Flere plast typer er jo døden mht statisk , ref: ballonger i taket . Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis du vil blåse med lunge kraft, kan du bruke en slange på 1 meter da kommer du på litt avstand fra støvet. Skulle det komme noe spytt,vil det legge seg på veggene i slangen. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Hei, Jeg har et data-støvsuger sett som på bildet. Funker bra det. Køpte det for nogen år siden hos BilTema. Bruker det i kombination med trykkluft på boks. Mvh Kimmer Endret 1. mai 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Brukte kompressoen ute i garasjen når jeg blåste ren pc`n sist. blåste gjennom strømforsyningen fra innsiden og ut. Var som jeg skulle ha starta opp en røykmaskin på et disko. Pfoff. tror det er bedre økonomi å stikke å kjøpe en liten fotballkompressor til ett par hundre spenn vs drive å kjøpe trykkluftsbokser. Kompressor er tingen! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Høres ikke dumt ut det du sier Stonescream. For en slik kompressor vil gi samme effekten som trykkluft på boks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå