Gå til innhold

Hva synes dere om banning?

Anbefalte innlegg

jeg synes det er helt greit bare det ikke tar helt over språket ditt. da er det bare teit.

men det er greit å for eksempel si "FAEN!" når du detter ned fra taket til huset til naboen du netopp prøvde å rane, eller blir kjørt over av en buss. ol.

helt enig der , banning jør ingenting. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Banner nesten aldri. Det morsomme er jo at når jeg plutselig banner, reagerer de fleste, da det kommer uventet på dem.

Akkurat, dette er et godt eksempel for hva jeg nevnte tidligere. Jo sjeldnere man banner, jo mer effekt har banneordet. Derfor vil mer banning medføre større aksept og mindre "makt" tilknyttet ordet ;)

Lenke til kommentar

Banner ikke ofte, men det nyttet ikke å misjonsbanne (feks Fy druen eller du verden) når jeg fikk en spiss kvist i kneskåla da jeg var på sykkeltur. Da måtte jeg ty til sterkere midler. Jeg ropte ut så høyt jeg kunne: F*en i s*tan i h*lvete. Folk må banne så mye de vil, men de bør ha litt grunnlag.

Lenke til kommentar

Jeg banner kanskje litt for mye. Nordlendinger tar ofte litt av, og begrepene mister sin kraft. Men denne kristenkonservative holdningen overfor banning må foresatte gjerne kjøre rett opp i anus. Banning er en viktig del av ordforrådet, og fungerer særdeles bra i spesielle situasjoner. Dette må barna læres opp til. Når jeg er forbanna på noen, så sier jeg det rett ut med en godt gjennomtenkt, subtil frase. Det fungerer utrolig bra. Uttalelser som: "du er kjempedum" er ikke et alternativ. Det er løgn. Store jævler er store jævler, og det skal sies så det høres.

Lenke til kommentar

Jeg banner ikke når jeg er "ute" blant folk jeg ikke kjenner, sammen med kjente kommer det nok litt mer frem. Prøver å ikke banne i det hele tatt, men enkelte ganger er det lettere å banne enn å prøve å finne frem de rette ordene som kan beskrive en gitt situasjon.

Lenke til kommentar

Banning er ok.

Banning i kirken er veldig ok.

Eneste gangene eg reagerer på banning er med folk som bruker det feil, enten banner for mye (flere banneord enn vanlige ord i setningen, og hele samtalen basserer seg på dette), eller bruker det for å tøffe seg fordi de trur det er kult.

men ... eg henger meg aldri opp i det, det blir for teit. "Åh giiid han sa et stygt oooord".

Lenke til kommentar
Jeg banner altfor mye syns jeg.

Syns ikke det er så galt, så lenge det ikke tar helt av da selvsagt..

Jeg banner ikke foran små barn! De trenger ikke å lære å banne før de begynner på skolen....

Broren min lærte meg å banne da jeg var 3... :whistle:

Det er nok derfor jeg allrede har kommet over den tiden der jeg synes at banning er kult, og nå kommet til den tiden der jeg prøver å roe ned på banningen for jeg ser at det er en veldig stygg uvane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...