Thomas J.L Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Går greit når man er sammens med noen venner, men ikke mens man er ute med folk, det funker bare ikke. Blir rett og slett flau vist noen av vennene mine begynner å banner ute blant folk Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Banning er en fin ting! Har aldri skjønnt hva som er så gale med banning. Forstod ingenting når lærerne ble så når jeg ropte faen i gymtimene Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det er en forskjell på å banne "hver jævla gang" og ved spesielle tilfeller... Kan forstå de som banner ved f.eks smerte o.l men ikke de som bruker setninger som "helvette,Jævla fet fest i helgen" f.eks Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Banning er en del av språket og ordene har en funksjon. Å gjennta samme ord, bruke ord som ikke passer inn i situasjoner er uansett tåplig Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Totalt unødvendig. Jeg gjør det ikke selv, men mindre jeg blir forb... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Når jeg banner så gjør jeg det ikke med vilje. Det bare kommer ut som f.eks hvis PC'en klikker eller det er noe jeg ikke får til. Sier for det meste "FAEN" og "HÆLVETTEH". Eller hva med han trønderen som skal mekke vaskemaskin : "Rett i helvette forbanna jævel skap.. forbanna i hælvette.... ossen i faen!! og ho i gamla i det røde hælvette ..førbanna jævelskap!! satan og hælvette ogh!! dæven og satan og steike og hælvette .hælvettes fiiitteee... satan ho gamle .. SATAN! såå inni saatan .. føøørbanna inni hælvette.. satan og steike og hælvette forbanna og hælvette!!... oooohhhh hælvette og steike og faen asså!!" Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har generelt sett ikke noe i mot banning, jeg banner ofte selv... men det høres egentlig mindre pent ut å bruke banning i dagligtale. Desverre hender det at det sniker seg med et "jævlig" her og der i setningene mine. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg bannet endel før men har sluttet (så og si) helt med det i de senere år. Vet egentlig ikke hvorfor men det har kanskje noe med at en i jobbsituasjon ikke blir sett på med blide øyne om en banner. Jeg ser heller ingen hensikt med det, men har ikke noe i mot at andre gjør det. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Banning er helt unødvendig!Bruk heller saftige uttrykk som dette: Filler'n Fytti katta Milde mats Søren klype Saft og suse Himmel og hav Herre min hatt Milde måne Hopp i havet Fly i flint Splitte mine bramseil Du store alpakka Gamle bardun Fasiken Pokker Dæsen Endret 2. mai 2005 av egmur Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Bruker banneord når jeg skal understreke/forsterke ting, stort sett bare brukt sammen med kompisser Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Går på en kristent gymnas og der må jeg moderee bruken av banneord. Det er IKKE morsomt å bli beglodd av konservative kristne! Det er jæv.. ekkelt! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Splitte mine bramseil Du store alpakka Gamle bardun Jepp.. Dette er skikkelige kraftutrykk som burde være en større del av den norske dagligtale.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Splitte mine bramseil Du store alpakka Gamle bardun Jepp.. Dette er skikkelige kraftutrykk som burde være en større del av den norske dagligtale.. Er så enig, så enig. Langt mer stil over slike ord. Kan forøvrig anbefale sangen "Om bruken av tabuord i det norske språk" av Black Debbath fra plata "Den femte statsmakt". Må nesten også nevne "Styrk Norskfaget!" fra samme skive. Metal på sitt beste Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Har ikke i mot banning i seg selv. Det får bli opp til hver enkelt om de vil banne. Jeg for min del banner for å understreke og forsterke, samt når jeg blir sint. Ser imidlertid alltid situasjonen an. Hvis ikke alle tilstedeværende er fortrolig med banning, eksempelvis på jobben, tenker jeg på en banneord mens jeg kan si noe sånn som 'bløydnisse' hvis jeg blir sint. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg synes banning er ganske unødvendig (fordi om jeg praktiserer det selv), fordi det er med på å svekke språklige evner. Et banneord blir ofte stedsfortreder for et potensielt godt synonym. Banning svekker altså befolkningens ordforråd. Samtidig har vi jo folk som sitter på et stort lager med banneord, og da er det plutselig motsatt. Personen har et kraftarsenal av ord å bruke i en hver situasjon. Nordlendingene er jo gode på det. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Går på en kristent gymnas og der må jeg moderee bruken av banneord. Det er IKKE morsomt å bli beglodd av konservative kristne! Det er jæv.. ekkelt! Kjenner meg igjen der. En kamerat av meg er (glad)kristen, og det hender jeg glemmer meg. De blikkene jeg får av den konservative familien hans er ikke hyggelige, "hvis blikk kunne drepe" Hadde en lærer på videregående som begynte å sippe på grunn av vi banna så fælt. Det er verdt å merke seg at dette dreide seg om en voksen mann. Jeg trodde ikke at det gikk ann å være så puslete. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Banning er en uttrykksfaktor.. Uten banning kan man ikke si "Nå er jeg så helvetes lei deg" uten at det mister litt futt Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Går på en kristent gymnas og der må jeg moderee bruken av banneord. Det er IKKE morsomt å bli beglodd av konservative kristne! Det er jæv.. ekkelt! Kjenner meg igjen der. En kamerat av meg er (glad)kristen, og det hender jeg glemmer meg. De blikkene jeg får av den konservative familien hans er ikke hyggelige, "hvis blikk kunne drepe" Hadde en lærer på videregående som begynte å sippe på grunn av vi banna så fælt. Det er verdt å merke seg at dette dreide seg om en voksen mann. Jeg trodde ikke at det gikk ann å være så puslete. :!: Da møter du mange her! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Noen ganger æ're ålreit Noen ganger æ're ålreit Noen ganger æ're helt ålreit In the morning Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Det er greit så lenge det ikke blir overflod av det. Et "faen" o.l. flettet inn her og der er da ok. Men ikke bruk det i annenvær setning...Det blir ikke bare stygt, det høres også utrolig teit og huleboersk ut *kremt* på en måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå