erikrecoil Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hva synes dere egentlig om banning? jeg synes det er helt greit bare det ikke tar helt over språket ditt. da er det bare teit. men det er greit å for eksempel si "FAEN!" når du detter ned fra taket til huset til naboen du netopp prøvde å rane, eller blir kjørt over av en buss. ol. hva synes dere egentlig om banning? Lenke til kommentar
royale Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg banner hver dag. banning er helt greit. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hvis banning "blir en del av språket", så mister banningen sin funksjon. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kommer an på situasjonen. Grei måte å utrykke enkelte ting på, men unødig (og virker umodent) i mange situasjoner. Og respektløst i en del andre situasjoner. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Nettop. Det er innmari irriterende å høre på folk som banner hele tiden. Samtidig har banning absolutt sin plass. På norsk går det heller ikke ann å si at banning er å bryte et av de ti bud, siden budet er at du ikke skal ta guds navn i skam eller noe slikt, men vi bruker jo hele tiden begreper om Satan. Så sant du ikke tilber Satan er du dermed fri ifølge de bibelske bud. Et argument jeg brukte med hell i kristendomstimene Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Helt greit. Jobber med en del nordlendinger så har blitt mer og mer vant til det. Tåpelig å henge seg opp i slike enkle ord. Kan fint være lang mer ufin ved kun å bruke "høflige" ord i den rette kombinasjonen. Livet er for kort til å irritere seg over slikt. Ihvertfall for min del. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Enig med de som sier at det må brukes med måte. Jeg synes banning er et fint virkemiddel hvis det brukes i de rette situasjonene. Lenke til kommentar
morra Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Språket vårt er spekket av ord, det er stort sett et ord for det meste du skal si. Derfor er det ikke livsviktig å banne, når man kan bruke to ord ekstra for å unngå det. Men det går greit bare man ikke banner oftere enn man sier andre ord, men det går helt greit å unngå det. Jeg har (ennå) ikke hørt om noen som har lidd eller dødd pga en pause i banningen. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Syns det er litt for mye banning pga småting, men hvis man skulle bli ekstremt sur for et eller annet syns jeg det er greit å komme med et banneord eller to. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg bruker banning mye. Det spørs selvsagt på situasjonen også, da. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Språket vårt er spekket av ord, det er stort sett et ord for det meste du skal si. Derfor er det ikke livsviktig å banne, når man kan bruke to ord ekstra for å unngå det. Men det går greit bare man ikke banner oftere enn man sier andre ord, men det går helt greit å unngå det. Jeg har (ennå) ikke hørt om noen som har lidd eller dødd pga en pause i banningen. For noe jævla tull. Hvem i helvete gidder å ta seg bryet med sånt? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Å banne hjelper i visse situasjoner. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg banner en del, men det gjør både moren, faren, brødrene og søstrene mine. Banneord er da vanlige ord. Banneord passer ikke i enkelte situasjoner, og det gjør heller ikke alle de "fine" ordene. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 banner jeg også, burde kanskje skjerpe meg i visse situasjoner Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg banner svært sjelden "offentlig" - men daglig for meg selv, ofte på døde ting. Som den jævla stolen som klarte overfalle lilletåa, eller om melka lurte meg til å drikke seg halvt opp før den åpenbarte at den var gått ut på dato for 2 uker siden. Men dersom jeg først tar i overfor levende så sperrer de som regel opp øynene litt :!: Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg hater banning men banner utrolig mye selv. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg banner ikke så mye, og prøver å finne alternative ord i steden for å banne. Jeg synes at banningen mister sin kraft om man banner i annen hver setning. Å banne når noe gjør "inni helvetes vondt" for eksempel er helt greit. Ordene er tross alt der for å brukes. Enkete ganger har jeg også tenkt "helvetes jævla lærerfaen", men sånt sier jeg ikke høyt. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Bannord er jo for meg helt vanlige ord, kanskje med en sterkere betydning. Men er ikke noe galt i å banne Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg banner altfor mye syns jeg. Syns ikke det er så galt, så lenge det ikke tar helt av da selvsagt.. Jeg banner ikke foran små barn! De trenger ikke å lære å banne før de begynner på skolen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå