Gå til innhold

Hva synes dere om banning?

Anbefalte innlegg

Hva synes dere egentlig om banning?

jeg synes det er helt greit bare det ikke tar helt over språket ditt. da er det bare teit.

men det er greit å for eksempel si "FAEN!" når du detter ned fra taket til huset til naboen du netopp prøvde å rane, eller blir kjørt over av en buss. ol.

hva synes dere egentlig om banning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettop. Det er innmari irriterende å høre på folk som banner hele tiden. Samtidig har banning absolutt sin plass. På norsk går det heller ikke ann å si at banning er å bryte et av de ti bud, siden budet er at du ikke skal ta guds navn i skam eller noe slikt, men vi bruker jo hele tiden begreper om Satan. Så sant du ikke tilber Satan er du dermed fri ifølge de bibelske bud.

Et argument jeg brukte med hell i kristendomstimene ;)

Lenke til kommentar

Helt greit. Jobber med en del nordlendinger så har blitt mer og mer vant til det. Tåpelig å henge seg opp i slike enkle ord. Kan fint være lang mer ufin ved kun å bruke "høflige" ord i den rette kombinasjonen.

Livet er for kort til å irritere seg over slikt. Ihvertfall for min del.

Lenke til kommentar

Språket vårt er spekket av ord, det er stort sett et ord for det meste du skal si. Derfor er det ikke livsviktig å banne, når man kan bruke to ord ekstra for å unngå det. Men det går greit bare man ikke banner oftere enn man sier andre ord, men det går helt greit å unngå det. Jeg har (ennå) ikke hørt om noen som har lidd eller dødd pga en pause i banningen.

Lenke til kommentar
Språket vårt er spekket av ord, det er stort sett et ord for det meste du skal si. Derfor er det ikke livsviktig å banne, når man kan bruke to ord ekstra for å unngå det. Men det går greit bare man ikke banner oftere enn man sier andre ord, men det går helt greit å unngå det. Jeg har (ennå) ikke hørt om noen som har lidd eller dødd pga en pause i banningen.

For noe jævla tull. Hvem i helvete gidder å ta seg bryet med sånt?

Lenke til kommentar

Jeg banner svært sjelden "offentlig" - men daglig for meg selv, ofte på døde ting. Som den jævla stolen som klarte overfalle lilletåa, eller om melka lurte meg til å drikke seg halvt opp før den åpenbarte at den var gått ut på dato for 2 uker siden.

Men dersom jeg først tar i overfor levende så sperrer de som regel opp øynene litt :!:

Lenke til kommentar

Jeg banner ikke så mye, og prøver å finne alternative ord i steden for å banne. Jeg synes at banningen mister sin kraft om man banner i annen hver setning. Å banne når noe gjør "inni helvetes vondt" for eksempel er helt greit. Ordene er tross alt der for å brukes. Enkete ganger har jeg også tenkt "helvetes jævla lærerfaen", men sånt sier jeg ikke høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...