Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC`n ble plutselig veldig treg

Anbefalte innlegg

Når jeg starta opp pc`n i går kom jeg så langt som til svart-skjermen etter skjermen hvor Windows XP "loader", var der i 5-10 minutter så kom jeg til den skjermen hvor det står "Windows starter opp" elns. Var så der i 2-4 minutter...

Dere klarer vel å danne et bilde av hva som skjedde videre.

Uansett, da jeg endelig kom innpå skrivebordet/Desktop, fikk jeg ikke til å bruke verktøy-linjen i det hele tatt. Den var død eller det gikk noe så forferdelig tregt. Funker heller ikke å trykke på start knappen på skrivebordet. Restart funker ikke. PC`n er fortsatt treg. Har ikke peiling hva dette kan være.

Jeg gjorde ikke noe utenom det vanlige siste gangen jeg skrudde av datamaskinen før den ble slik. Før dette var det ingen problemer i det hele tatt.

Ram og CPU ligger på vanlig nivå.

Jeg skjønner ingenting, det ene øyeblikket funker dataen helt som den skal, og neste gangen jeg starter opp er den så treg at det går ikke an å gjøre noe annet enn å bruke IE browseren, den funker normalt.

Hilsen Frustrert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig spyware problem vil jeg regne med. Sannsynligvis er det en prosess som tar 100% av CPU kraften. Sjekk dette med å trykke CTRL ALT DEL og gå på taskmanager og så processes. Der ser du hvilken prosess som tar all kraften fra pcen din

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig spyware problem vil jeg regne med. Sannsynligvis er det en prosess som tar 100% av CPU kraften. Sjekk dette med å trykke CTRL ALT DEL og gå på taskmanager og så processes. Der ser du hvilken prosess som tar all kraften fra pcen din

Sjekk denne linken her for å sjekke om du har noen prosesser som kan være spyware ol. Se etter på oppgavebehandling/prosesser og se om du finner noe humbug. Skriv så inn navnet på prosessen på siden jeg la med link til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Sjekk denne linken her for å sjekke om du har noen prosesser som kan være spyware ol. Se etter på oppgavebehandling/prosesser og se om du finner noe humbug. Skriv så inn navnet på prosessen på siden jeg la med link til. :thumbup:

Glimrende link V36a. Den visste jeg faktisk ikke om :-)

Lenke til kommentar

Glimrende link V36a. Den visste jeg faktisk ikke om :-)

:) Fant den helt tilfeldig.. Den har gjort nytte for seg ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...