Gå til innhold

Et merkelig problem med oppløsning på skjermen

Signatur

Anbefalte innlegg

Her skal dere få en skikkelig utfordring. :cool:

Plutselig en dag la jeg merke til at oppløsningen på skjermen min var satt tilbake til 1024x768. Jeg har en Samsung Syncmaster 191T med nativ oppløsning på 1280x1024.

Jeg går inn i Display properties-> Settings for å endre dette og legger merke til at jeg bare kan velge 3 forskjellige oppløsninger. 800x600, 1024x768 og 1280x2048 :hmm:

Et annet problem som oppsto samtidig er at jeg ikke lenger kan se at maskinen booter og windows XP laster. Skjermen får ikke signal før windows er ferdig lastet.

Ny driver hjalp ikke, heller ikke å bytte til et annet identisk skjermkort. ( Gainward FX5900XT). Problemet oppstår kun ved bruk av DVI kabel. Med VGA fungerer alt. Har forsøkt ny DVI kabel.

For å gjøre forvirringen komplett, så fungerte alt som det skulle første gang jeg bootet maskinen etter en 14 dager ferie. Etter en restart var problemet tilbake.

Noen som har noen tips? Reinstallasjon av windows frister ikke spesielt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med den oppløsningen høres det nesten ut som du har satt opp to skjermer oppå hverandre i driverne. Kanskje du har skjermen din som den øverste, og den nederste bare ikke er koblet til?

Mystisk, det der. Har den samme skjermen (prøvd både D-SUB og DVI), men har aldri hørt om noe slikt. Jeg bruker Ati-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...