Gå til innhold

Hvordan bli moderator?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må være med i vårt nettverk og ha vist en seriøs opptreden. Sunt vett og god vurderingsevne er også et krav. Videre bør du lære av egne feil, for denne jobben er ikke akkurat enkel til tider.

 

For å være med i vårt nettverk, må du skrive artikler for oss, eller på annen måte bidra med noe konkret (IKKE kroner og øre - det holder ikke. :smile: )

Årsaken til at ikke "hvermannsen" får moderatorstatus er at vi må ha en viss intern kontroll og kommunikasjon, ellers kan det lett oppstå problemer.

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

Skriv bra, vær upartisk, vit hva du snakker om. God ortografi og grammatikk er også krav. Vær seriøs og vis gode holdninger. Vips, og du er med i nettverket. Etter en tid vil du kunne få tildelt moderatorstatus - men jeg skal love at det ikke er en takknemlig jobb! Dessverre har de negative kommentarene en klar overvekt i forhold til de positive. Men: det er de hyggelige tilbakemeldingene som får en til å fortsette.

 

Ha en fin dag, folkens! Nyt den! Kos dere nå når det er sommer!

Med vennlig hilsen moderator yummy, aka. Vidar Fagerjord. :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 00:05, yummy skrev:

Du må være med i vårt nettverk og ha vist en seriøs opptreden. Sunt vett og god vurderingsevne er også et krav. Videre bør du lære av egne feil, for denne jobben er ikke akkurat enkel til tider.


For å være med i vårt nettverk, må du skrive artikler for oss, eller på annen måte bidra med noe konkret (IKKE kroner og øre - det holder ikke. :smile: )

Årsaken til at ikke "hvermannsen" får moderatorstatus er at vi må ha en viss intern kontroll og kommunikasjon, ellers kan det lett oppstå problemer.


-moderator yummy-



 

øy Yummy! hvis en kar ikke er s god i rettskrivning og hadde skrevet en brukbar artikkel. hadde det vært mulig het får en av dere og sett over? får jeg er en jævel på og lage prosjekter se!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 07:28, Cyrus skrev:

Yummy:

Det kan ha noe med at de som er fornøyde aldri klager, mens de som er missfornøyd ikke kan holde kjeft......



 

Ja, jeg er veldig fornøyd med moderatorenes jobb her på forumet men sier det dessverre ikke høyt nok. Er glad for at de er så strenge som de er... uten en streng hånd hadde det oppstått problemer og forumet hadde blitt nærmest ubrukelig (Det er mange tullinger og hønsehjerner som er mentalt under 10 år her inne som tror at spørsmål om skjermkort skal postes i harddisk kategorien og lignende. Noen liker forøvrig også å slenge dritt og useriøsitet og ser det som sin livs oppgave å ødelegge forumet.).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 11:43, Afseth skrev:

Quote:


Den 2002-07-10 07:28, Cyrus skrev:

Yummy:

Det kan ha noe med at de som er fornøyde aldri klager, mens de som er missfornøyd ikke kan holde kjeft......



 

Ja, jeg er veldig fornøyd med moderatorenes jobb her på forumet men sier det dessverre ikke høyt nok. Er glad for at de er så strenge som de er... uten en streng hånd hadde det oppstått problemer og forumet hadde blitt nærmest ubrukelig (Det er mange tullinger og hønsehjerner som er mentalt under 10 år her inne som tror at spørsmål om skjermkort skal postes i harddisk kategorien og lignende. Noen liker forøvrig også å slenge dritt og useriøsitet og ser det som sin livs oppgave å ødelegge forumet.).

 

Enig der, har lagt merke til at det er _faste_ som ofte kommer med spamming og useriøse kommentarer (ikke bare egne meninger heller). Ser ut som at mange av de som har stått for uhygge på forumet har gitt seg. Kanskje mange fjortiser er bortreist? :grin:

Lenke til kommentar

*sukk*

Og jeg ser at det er mange "faste" som ikke har lært at det er komplett unødvendig å quote hele innlegget de svarer på, med mindre det er på f.eks. side 2 / 3 eller er laaangt oppe... Jaja. :smile:

 

krishell: Det der er jo en OK sak, men det er få som har tid til å måtte skrive om store deler av en artikkel. Du skal ha noen sinnsvake idéer før dette er interessant - men for all del: prøv! Jeg sier ikke at du må ha 6 i Norsk - men du bør skrive korrekt norsk. Tips: stavekontroll... Videre bør du ha noenlunde oppegående grammatikk - men vi er ikke sprakradet, så litt slinger i valsen er helt OK.

 

Som sagt: har du en idé til en artikkel, er det bare å sende den inn til vurdering - så får man ta det derfra. MEN: det bør helst være noe flest mulig har interesse eller nytte av.... :wink:

 

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

Joda, jeg har mine utbrudd. Men si meg; er ikke det et bevis på at jeg ikke prøver å være den opphøyde, overmestersjefen? :smile:

 

Seriøst: jeg mener at jeg har akkurat samme rettigheter som alle andre til å si hva jeg mener - rett ut om jeg vil. MEN: som moderator har jeg et visst ansvar for at terskelen for slikt er mye høyere enn for vanlige brukere.

 

Og som Robert sier: jeg _er_ nordlending. Og jeg har et kraftig temperament. Det er mange ganger jeg har hatt lyst til å fortelle enkelte brukere akkurat hva jeg synes - men har unnlatt det.

 

Her skal dere få en liten "godbit":

Det mest latterlige jeg noen gang har lest, var noen som klaget på at en eller annen moderator hadde svart nokså krasst på en post. Man mente at moderatorene ikke skulle gjøre slikt. Som om vi er maskiner uten følelser? Yeah, right! Noen tror visst på nissen ennå!

 

Yup, der var en rett fra levra moi! :smile: Dere er ikke akkurat bortskjemte med slikt, det kan jeg bare fortelle dere. Om jeg bare hadde skrevet alt jeg har tenkt de gangene jeg kommer over noe i forumet som er... litt uvanlig. :wink:

 

Ja ja.

 

BTW: Jimmy - poppen. Du finner en del useriøse og humoristiske postinger fra "yummy" rundt om kring. :smile: Jeg bruker _ett_ nick: "yummy". Noen har stilt spørsmålstegn ved dette - har jeg evner til å skille mellom moderator yummy og privatperson yummy.

Man har da ikke svekkede sjelsevner, selv om det kan virke sånn til tider... :wink:

 

Nei, ha en fin dag da, dere!

-moderatoren OG privatpersonen yummy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...