adder1972 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hei, Først av alt vil jeg beklage hvis jeg poster i feil kategori. Jeg vil også beklage hvis dette er et svært noob-spørsmål, men jeg prøver her likevel. Jeg tenkte å bruke PC'en min til å ta opp fra TV i steden for å kjøpe DVD-opptaker med harddisk. Jeg har en eldre Compaq 1Mhz/512kb desktop PC og en HP Pavillion laptop. Jeg hadde håpet å kunne bruke en av disse (helst Compaqen) til jobben. Jeg har en VHS-maskin som jeg ikke lenger kan bruke til opptak som evt kunne fungere som tuner. Har dere noen hint om hva jeg gjør videre? Mvh, S (Igjen beklager hvis det er feil kat.) Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hvis grafikkortet ditt har VIVO (Video Inn Video Out) så kan du ta opp fra TV. Sjekk bak på grafikkortet om du har en s-video inngang. (sort hunnkjønnskontakt med mange 'pinner') Hvis ikke du har denne må du enten kjøpe deg et nytt grafikkort, eller et dedikert TV kort. mvh r. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kjører selv slikt system i stua, en eldre P3 933Mhz Compaq, er 384MB RAM i den som går på PC100 hastighet. 160GB HD. Har kjøpt og satt inn Hauppenhauge PVR350 kortet og dette fungerer glimrende. Ikke sikkert du har behov for ett såpass sterkt TV kort, men vil anbefale ett TV kort som har innbygd hardware decoding og encoding. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Eventuelt kan du kjøpe en "ny" brukt VHS spiller til en billig penge +/- 500,- Finn.no lyd og bilde Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Takk for bra svar! Zimon, har du en intern brenner el. for lagring på DVD? Min Compaq (gamle fra jobben) har bare USB1-kontakter bak. Hvis jeg kjøper et TV-kort av typen dere snakker om pluss et USB2 PCI-kort, tror jeg at jeg er i mål. Da kan jeg kople til ekstern HDD (200MB) samt DVD-brenner som jeg vanligvis bruker med laptop'en. S. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Gamle Compaq'en jeg ar i stua er en Deskpro modell. Plass til 1 CD stasjon, en floppy, en HD, 2tk USB 1.1 bak samt 3stk PCI spor. Bygget ut 20Gb disken med en 80 GB når samboeren min brukte den, men når hun overtok min gamle så flyttet jeg hennes gamle i stua og satte inn en 160GB HD, det funker som bare det. Så har jeg satt inn ett PCI TV-kort (se forige post) samt ett trådløst 3com PCI kort. Skal også ha surround lydkort på den etterhvert. CD stasjonen er en DVD brenner ja, så dette fungerer glimrende. Skal nå bare få tak i en billig LCD, skal bytte ut TV'en og så skal jeg få bygd utt hjemmekino/stereo anlegg. Har kraftigere anlegg på PC'en her enn det som er eller i leiligheten. hehe Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Hei Z, Da snakker vi om den samme PC'en! Jeg trodde tidligere i kveld at Hauppauge! WinTV PVR150 kanskje ville holde for meg, men nå begynner også jeg å få lyst til å ha den i stua (fast til TV'en) og da må jeg vel kjøre med 350-kortet. Takk for bra svar. Mvh, S EDIT: Tror jeg roter litt her - disse kortene fungerer bare til Video Capture, ikke sant? Dvs at jeg må ha et skjermkort med TV-UTGANG for å få koplet til TV'en (eller er jeg helt på jorde nå..... ) Endret 29. april 2005 av adder1972 Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 PVR350 har tv utgang i kortet via Scart og andre tilkoblinger, husker ikke alle nå da jeg bare kjører scart. Derfor jeg valgte PVR350, en gammel Compaq med 3 PCI. Ett surround lydkort for ut, ett trådlåst nettverks kort og da bare en ledig PCI plass. TV tuner = 1 kort, og hvor skal jeg da få TV ut fra? USB? Tenkt å bruke USB til ekstra hard disk om nødvendig (har bare 1 ledig USB da vanlig PS2 mus porten er gåen, må kjøre mus på USB). Så da valgte jeg ett kort som har innebygd TV ut og helst Scart. Så langt fungerer det glimrende og sammen med Logitech DiNovo Media 2.0 (det som er bluetooth basert) så er det fullt kjørbart fra stue bordet. Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har Scart utgang jeg.... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Derfor jeg valgte PVR350, en gammel Compaq med 3 PCI. Ett surround lydkort for ut, ett trådlåst nettverks kort og da bare en ledig PCI plass. TV tuner = 1 kort, og hvor skal jeg da få TV ut fra? USB? Tenkt å bruke USB til ekstra hard disk om nødvendig (har bare 1 ledig USB da vanlig PS2 mus porten er gåen, må kjøre mus på USB). Så da valgte jeg ett kort som har innebygd TV ut og helst Scart Kjøp en billig USB-forgreiner. Da har du USB-kontakter i bøtter og spann! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Vet det, takker for info allikevel. Men problemet blir at du har kun 1 USB port på HK'et og en viss båndbredde tilgjengelig. 12Mbits/cec eller noe slikt og om man fordeler deg på 4 USBenheter så blir det en falskehals, i alelfall om man skal ha USB disk + flere andre høyytelses enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå