Gå til innhold

Creative Jukebox 10 GB som USB-disk?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe Creative Jukebox 10GB for transport av filer mellom datamaskiner (i tillegg til som MP3-spiller)

Det ideelle ville jo være at spilleren kom opp som en stasjon i Windows-Utforsker. Men disse maskinene krever tydeligvis egen programvare. Og de tidlige versjonen (6GB) hadde så vidt jeg har forstått visse begrensinger av filtyper som kunne flyttes, mens den nyeste (20 GB) har ikke slike begrensninger. Men hva med 10 GB-versjonen som selges for litt over 2000.- ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste for ikke så lenge siden om maskering av filer i bilde-filer, hvis du finner opp et konsept for skjuling av filer i mp3 filer så kanskje :wink:

fra spøk til side - jeg vet ikke om noen filtype begrensninger, så det skulle kanskje funke greit :smile:

Lenke til kommentar

I testen av 6 GB versjonen her på Hardware.no står det:

"Det er dessverre lagt inn en sperre slik at man ikke kan laste musikken som ligger på spilleren til PC'en. Det er heller ikke mulig å gjøre om filformatet på filene til noe annet enn mp3 (f.eks *.dat) fordi programmet er laget slik at man ikke kan overføre annet enn mp3, wma og wav til spilleren. Vi har likevel gleden av å avsløre det finnes en bakdør på spilleren slik at man kan bruke spilleren som en HD for andre filtyper enn musikk. Dette kommer av at spilleren også kan brukes til opptak av lyd og lyden man tar opp blir lagret i wav-format , og fordi man må være i stand til å overføre lyden man har tatt opp til en PC, kan man overføre filer i wav-format fra spilleren til PC. Heldigvis sjekker ikke spilleren om det virkelig er en wav-fil som blir brukt eller en fil som utgir seg for å være en wav-fil. Dette betyr at man kan flytte alle typer filer (ink. *.mp3, *.wma, *.zip, *.rar, *.ace og *.iso) ved å forandre filformatet til wav før man laster den opp til spilleren og tilbake til utgangspunktet etter at man har lastet filene tilbake til PC'en. Dette er selvsagt informasjon man ikke får når man kjøper spilleren! "

Spørsmålet er altså: Finnes slike begrensninger også på den nyere 10 GB utgaven? Jeg gidder ikke å endre alle filtyper til .wav for å "lure" spilleren. Jeg må også kunne laste mp3-filer fra spilleren til PCen for at det skal være noen vits.....

Lenke til kommentar

Heisann!

Sitter her med en Creative Jukebox 10Gb i handa. Stemmer at den har egen programvare (Play Center2). Der kan du også konvertere filer til mp3 (eller wav om du vil...) Du får altså ikke DAP'en som en egen stasjon, men det er et utrolig enkelt program altså. Du kan overføre både fra hardisken til Juke'n og omvendt. Du kan også føre over *.wma filer (veldig praktisk, tar mindre plass).

Men vær obs på at den er stor (ca. discman). Jeg synes du skal gå for den, jeg! Jeg stortrives! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...