RBW Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Nå kommer Mac OS X - Tiger I dag klokken 18.00 slipper Apple sitt nyeste operativsystem. Den siste versjonen av OS X kan blant annet friste med mer enn 200 nye funksjoner. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Uff den som enda hadde hatt Mac..... Eller om Tiger kunne ha kjørt på PC, det hadde vært noe... Blir spennende å så på tiger og hvordan det funker kommer nok til å bli Mac på meg nestegang. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Sitter og leker meg med Automator nå, og det er virkelig en ting jeg ikke en gang visste at jeg savnet. Men noe så griselekkert er det lenge siden jeg har opplevd. Når jeg legger ut bilder på nettet så har jeg pleid å lage to skalerte kopier av et bilde: ett i 800x533, og ett i 96x64 (thumbnail). Det er litt tungvint, og her har Automator kommet med løsningen: - marker bilder i iPhoto - start arbeidsflyt i Automator Og vips så ligger filene i en definert mappe klar til å legges ut. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 morsomt, skulle ønske windows også ble oppdatert litt oftere. jaja, skal ikke klage, nettopp fått x64 og longhorn er ikke så langt unna. swanky: akkurat samme funksjonen har du jo i photoshop da under automate. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 morsomt, skulle ønske windows også ble oppdatert litt oftere. jaja, skal ikke klage, nettopp fått x64 og longhorn er ikke så langt unna. swanky: akkurat samme funksjonen har du jo i photoshop da under automate. Jeg bruker nok ikke Photoshop. Men jeg leker meg videre. Akkurat nå har jeg satt sammen en flyt som henter alle tekstfiler (doc, pdf, etc) som inneholder ordet MP3, samler disse i en egen mappe som deretter brennes til en cd (grei måte å ta backup på). En annen som kommer til å bli flittig brukt er å hente alle billedlinker på en nettside og laste ned de tilhørende bilder, pakke de til en fil og sende de i epost til mor (som hele tiden ber om å få alle bildene som ligger på nettsiden min). Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Høres jo ut som en forkledd variant av makroer dette... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 P.S mail i Tiger er litt buggy. Ville ikke brukt den for mye, men det ser ut til å være det værtste med Tiger. De som sier at Win XP er bedre eller i nærheten av å være like bra, da er jeg imponert over deis overbevisning. Tiger får av meg 9/10. Core Image er en drøm, automator er den perfekte tingen for alle. På jobben fant vi fort ut at vi kunne med 1 klick laste ned alle bildene fra linkene og underlinken til en side. Kan jo tenke på hvilke bilder det var Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg kunne tenkt meg å prøve dette. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Her er en grundig gjennomgang: http://arstechnica.com/reviews/os/macosx-10.4.ars Virker lovende Lenke til kommentar
swanky Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kan jo tenke på hvilke bilder det var Faen, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på... :!: Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Spennende... gi meg en oppdatert iBook med bedre oppløsning på skjerm (og helst widescreen), og jeg er klar. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Blilr mer og mer fristet til å gå over til Mac... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Synd dette ikke går på en Mac mini Jeg så footnote'n der Stevie snakkte om Ipod shuffle, mac mini, Tiger osv. Tiger så meget imponerende ut. Kunne tenkt meg å prøve ut dette. Kommer dog ikke til å legge ut en del penger på det uten å ha testet det skikkelig. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 hvorfor ville ikke dette funke på en mac mini? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Den er sikkert for slapp i fisken... Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hm, trodde liksom mac sine OS skulle være så lettdrevne iforhold til xp f.eks.. er mac mini så dårlig på ytelsen da? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 bs.. selvfølgelig virker den på mac mini.. ipod mini derimot Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Synd dette ikke går på en Mac mini Jeg så footnote'n der Stevie snakkte om Ipod shuffle, mac mini, Tiger osv. Tiger så meget imponerende ut. Kunne tenkt meg å prøve ut dette. Kommer dog ikke til å legge ut en del penger på det uten å ha testet det skikkelig. Funker fint, har det instalert på en mini. Er samme fart på minien med tiger og panther. Bare det er 512MB ram eller mer så funker den som fy. Men core image og video vil ikke bli støttet. Skjermkortet vil også være det svakepunket hvis du holder på med flere vinduer i Exposè og dashbord. Men eller så er det ingen problemer. Den er sikkert for slapp i fisken... Har du noe backing for det? Selv opplevd det motsatte. Endret 30. april 2005 av Macfan Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Siste setningen i artikkelen: Alle versjonene er oppgraderingspakker. Jeg skjønte ikke helt denne. Man kan jo forta clean install og. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hva med søksmålet Apple har imot seg fra tigerdirect.com? TigerDirect sier nemlig at de har rettigheten til Tiger navnet (på en måte rimelig dumt sagt, hvis jeg hadde fått en unge og kalt den Tiger, så kunne jeg saksøkt Apple fordi de har samme navn? å nei du!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå