Gå til innhold

Temp i athlon 1.13GHz - Hva er akseptabelt?

mann3k3n

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en athlon 1.13 som jeg dyttet ned i asus a7m266 hk'et og satte på en zalman kjøler(husker ikke helt hva den heter, men det er den med "flower" design og hvor viften sitter fast i pci festene.)

Kjører viften i såkalt silent mode, funker fint egentlig, overdøves vaffal av strømforsyningsvifte og disk, så jeg hører den ikke. Alt virker stabilt og fint.

Men så kjørte jeg Asus PC probe(tror det var det det het vaffal) og etter en stund med full belastning av cpu(go seti!) lå tempen på rundt 58 grader tempen på hk ble liggende rundt 40 grader.

Jeg har lest ettellerannet sted at målingene til pcprobe progget ikke skal være helt nøyaktige, men avviker dette opp eller ned på temp?

Hva bør temp i cpu og hk ligge på? Pcprobe mener at maks for cpu er 90 grader og 50 grader for hk. Synes egentlig at 90 grader høres voldsomt ut.

På forhånd takk for alle svar/synsinger/osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men spm er jo egentlig om det er problematisk å kjøre med denne temp'en?

Klart jeg kan sette opp hastigheten på viften og sette inn noen sjwære vifter foran og bak og bygge vannkjøling osv, men jeg vil gjerne nyte stillheten. Hvis det ikke er problematisk å kjøre på denne temp'en vil jeg helst ikke gjøre noe.

Som sagt over har jeg ikke opplevd noe problemer til nå, men systemet har bare hvert skikkelig belastet i et par dager nuh.

Lenke til kommentar

TROR ikke det er farlig, så lenge pc'en er stabil, men over 60 da bør du installere mer bråk i kassa...

Mange ville nok ha gjort det på din maskin, og jeg er en av dem...

Men..

Har fått intrykk av at temp'en varierer sinnsykt uansett, i alle fall på Asus sine produkter, så hva som er bra eller ei er ikke så lett å si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...