Gå til innhold

Installasjonsproblemer med visual studo .NET

Anbefalte innlegg

Hei..

Ikke sikker hvor jeg skal poste dette men..

Fikk en C# for dummies + programvare av bruttern 2 år siden.. jeg har testet det før. men det var noe rart med installern, at jeg måtte installere bla bla bla.. og bla bla bla for at den skulle funke.. vi fikk den in gang så det ble bra..

men nå.. etter mange gangers format.. og 1 år etter skal jeg prøve igjen.. men har prob med installasjonen.. husker ikke hvordan vi fixet det.. så jeg håper noen kan hjelpe meg

jeg satt i CD1 og autostarten startet.. så kom det fram: 3 Valg..

1) Windows Component update

2) Visual studio.NET

3) Service releases

nummer 2 og 3 var grå, så jeg måtte installere noe som var med.. etter installasjon kunne jeg velge alle sammen.. jeg trykket 1 igjen for og installere V S.net (nei. kan ikke trykke 2. da får jeg bare en error av et eller annet slaget.)

Så spør den meg til og sette i Windos componemt update disk (disk 5)

jeg setter den i og trykker OK

Da starter det en autorun om spør meg om å godta vilkårene osv.. jeg trykker accept, så kommer det fram:

"Windows componensts update will install the following components required for Visual Studio .NET":

Så trykker jeg "install now"

Etter litt når den prøver og installere, stopper den med en melding:

SETUP FAILED!

The following components failed to install:

X Setup Runtime Files

så må jeg trykke done.. og ingenting skjer mer, ikke annet enn at jeg må isaf velge nr 1) igjen..

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å fixet dette ? noe jeg kan laste ned manuelt ?

-Takk

PS: hvis det er noen leifer her og der, ignorer de :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...