Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke "inn" på Thomson modemet mitt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har telenor adsl nå, men får bredbånd Start i morra, så da tenkte jeg jeg skulle gå inn på modemet mitt (jeg har aldrig gjort det før). Jeg skrev inn 10.0.0.138 i adresselinjen på nettleseren, men det funker ikke :(

Er det noen som hvet hva som kan være feil? Hvordan kan jeg finne ut hva som er lokal IP-en min, siden den ikke var 10.0.0.138? Jeg er veldig dårlig med modem, og har aldrig vert "inne" på det før så jeg håper noen av dere kan hjelpe :)

Endret av Sky_Hawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har telenor adsl nå, men får bredbånd Start i morra, så da tenkte jeg jeg skulle gå inn på modemet mitt (jeg har aldrig gjort det før). Jeg skrev inn 10.0.0.138 i adresselinjen på nettleseren, men det funker ikke :(

Er dette satt opp som reint modem eller router? "Ringer" du lokalt med PPPoE?

Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 29/04/2005 : 16:45

Skriv inn ipconfig /all i ett ledetekstvindu.

Gatewayadressen er den du vil bruke.

Sceptic 

Gjorde det som du så og skrev inn standard gateway adressen som jeg fikk opp inn i nettlesern min, men skjedde akkurat samme som i sta. Får bare opp det finner ikke " " geriene til msn søk.

I det ledetekstvindu jeg fikk opp sto det att DHCP ikke er aktivert, og att Net BIOS over TCP/IP er deaktivert. Har det noe og si?

Lenke til kommentar

Det er litt over 1 år siden jeg kjøpe modemet.

Jeg lastet ned den filen på linken din, startet den , men så spør den etter brukernavn og passord. Jeg prøvde og skrive inn det som jeg bruker til og koble til internett nå, men det funket ikke :cry:

Hva skal jeg skrive inn her for og komme videre da?

Lenke til kommentar
Det er litt over 1 år siden jeg kjøpe modemet.

Jeg lastet ned den filen på linken din, startet den , men så spør den etter brukernavn og passord. Jeg prøvde og skrive inn det som jeg bruker til og koble til internett nå, men det funket ikke :cry:

Hva skal jeg skrive inn her for og komme videre da?

brukernavn: adsl og passord: 1024 kan du prøve

Lenke til kommentar
brukernavn: adsl og passord: 1024 kan du prøve

Skrev inn dette og da funket det og oppgradere firmwaren :) Jeg har nå kommet inn på modemt mitt :thumbup:

Det er fordi du ikke har fått IP-adresse fra modemet.

Hvordan er det oppsettet ditt ser ut:

ADSL --> Modem --> PC?

Sceptic

Ledningen kommer inn i splitteren --> modem-->PC

Takk for hjelpen så langt folkens :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...