Sky_Hawk Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Hei! Jeg har telenor adsl nå, men får bredbånd Start i morra, så da tenkte jeg jeg skulle gå inn på modemet mitt (jeg har aldrig gjort det før). Jeg skrev inn 10.0.0.138 i adresselinjen på nettleseren, men det funker ikke Er det noen som hvet hva som kan være feil? Hvordan kan jeg finne ut hva som er lokal IP-en min, siden den ikke var 10.0.0.138? Jeg er veldig dårlig med modem, og har aldrig vert "inne" på det før så jeg håper noen av dere kan hjelpe Endret 29. april 2005 av Sky_Hawk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hei! Jeg har telenor adsl nå, men får bredbånd Start i morra, så da tenkte jeg jeg skulle gå inn på modemet mitt (jeg har aldrig gjort det før). Jeg skrev inn 10.0.0.138 i adresselinjen på nettleseren, men det funker ikke Er dette satt opp som reint modem eller router? "Ringer" du lokalt med PPPoE? Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Det var kjapt svar Det er satt opp som modem. Jeg hadde tenkt og sette det opp som ruter bare jeg kommer inn. Jeg hvet ikke om jeg ringer lokalt eller med PPPoE. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Jeg gjennopprettet akkurat fabrikkinstllingene på den, men jeg kommer forsatt ikke inn på det. Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Skriv inn ipconfig /all i ett ledetekstvindu. Gatewayadressen er den du vil bruke. Sceptic Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Sceptic Skrevet 29/04/2005 : 16:45 Skriv inn ipconfig /all i ett ledetekstvindu. Gatewayadressen er den du vil bruke. Sceptic Gjorde det som du så og skrev inn standard gateway adressen som jeg fikk opp inn i nettlesern min, men skjedde akkurat samme som i sta. Får bare opp det finner ikke " " geriene til msn søk. I det ledetekstvindu jeg fikk opp sto det att DHCP ikke er aktivert, og att Net BIOS over TCP/IP er deaktivert. Har det noe og si? Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kan du paste informasjonen du fikk fra ipconfig her? Du kan jo prøve å aktivere DHCP og se hva som skjer. Sceptic Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 I det ledetekstvindu jeg fikk opp sto det att DHCP ikke er aktivert, og att Net BIOS over TCP/IP er deaktivert. Har det noe og si? Hvor gammelt er modemet? Muligens må du oppgradere med ny firmware: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Det er litt over 1 år siden jeg kjøpe modemet. Jeg lastet ned den filen på linken din, startet den , men så spør den etter brukernavn og passord. Jeg prøvde og skrive inn det som jeg bruker til og koble til internett nå, men det funket ikke Hva skal jeg skrive inn her for og komme videre da? Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Her er bilde av ipconfig Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Prøvde og ping 10.0.0.138 og da kom dette: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Det er litt over 1 år siden jeg kjøpe modemet. Jeg lastet ned den filen på linken din, startet den , men så spør den etter brukernavn og passord. Jeg prøvde og skrive inn det som jeg bruker til og koble til internett nå, men det funket ikke Hva skal jeg skrive inn her for og komme videre da? brukernavn: adsl og passord: 1024 kan du prøve Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Prøvde og ping 10.0.0.138 og da kom dette: Det er fordi du ikke har fått IP-adresse fra modemet. Hvordan er det oppsettet ditt ser ut: ADSL --> Modem --> PC? Sceptic Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 brukernavn: adsl og passord: 1024 kan du prøve Skrev inn dette og da funket det og oppgradere firmwaren Jeg har nå kommet inn på modemt mitt Det er fordi du ikke har fått IP-adresse fra modemet.Hvordan er det oppsettet ditt ser ut: ADSL --> Modem --> PC? Sceptic Ledningen kommer inn i splitteren --> modem-->PC Takk for hjelpen så langt folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå