Karl-Peder Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kanskje litt feil stilt det spørsmålet, i og med at jeg allerede har bestilt det, men svar ærlig: Er dette kabinettet bra? Er det greit å senere moderere litt? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302683 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 ser ut som et bra kabiett det der Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Ser kanskje ikke så veldig rått/pent ut, men er et helt kurrant kabinett om du er enkel i smaken! Står litt lite om det, så kan ikke si noe utover det. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Takk takk... Er ganske enkel i smaken ja.. Mener at det er ytelsen til en pc som teller, men det er jo kult med en pc med rimelig høy "jalla-faktor".. Eller annen slags modifikasjon.. Tenkte jeg skulle prøve å bygge et eget kabinett en gang, av kun plexi.. Men hvor tykt må plexiglasset være da? Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Takk takk...Er ganske enkel i smaken ja.. Mener at det er ytelsen til en pc som teller, men det er jo kult med en pc med rimelig høy "jalla-faktor".. Eller annen slags modifikasjon.. Tenkte jeg skulle prøve å bygge et eget kabinett en gang, av kun plexi.. Men hvor tykt må plexiglasset være da? sats på 5mm Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Noen som har gått helt ned til 2mm også! Anbefaler bare å gjøre det om du velger lexan som er klin likt plexi, men tåler MYE mer og tar ikke like lett riper! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Hvor mye koster lexan da? Hehe.. Takker for alle svar... Tenkte å prøve meg på noe sånt som dette, bare litt mer "normal-størrelse".. Men det spørs om det blir både dyrt og vanskelig... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Koster rundt 500 spenn for 4mm 1 kvadratmeter! Verdt det.. Så du vurderer å lage en plexi-cube? Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Njaa.. Men ikke helt kubisk da, tenkte mer på et vanlig kabinett.. Men frykter som sagt at det blir dyrt.. Har nettopp kjøpt meg ny-pc også, så... Men det er vel ikke for tidlig å begynne med arbeidstegninger osv.. Hvor mye koster plexi da? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det går heeelt fint med plexi og det vil bare koste deg rundt 200-300 om du er heldig! Bare å samle litt på avkapp du får av glassmestern.. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Men så var det dette med jording, da... Hvordan gjør jeg det med plexi-kabinett? Så vidt jeg vet leder ikke plexi strøm, så det vil heller ikke lede unna statisk elektrisitet, og derfor må det vel være en slags jording. Hvordan gjør man dette da? Holder på med tankeprosessen nå, og skal spørre en venn av meg som kan AutoCAD om han kan hjelpe meg med tegninger... Det er ikke sikkert han tar seg tid til det, selvfølgelig, men det er jo verdt forsøket.. Og en siste ting: Hvordan fester jeg hovedkortet til "veggen" i kabinettet? Det kan vel ikke bare festes på bakveggen? Kostnader skal beregnes så snart jeg har funnet noen mål å gå etter, og hva jeg skal ha.. Forhåpentligvis kommer dette prosjektet ut fra planleggingsfasen en gang, også.. *Håpe på sommerjobb* På forhånd takk for svaret.. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Du kan ta stålramma fra et annet kabinett. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) On/Off knappen på det kabinettet suger! Den setter seg hele tiden fast. 10 ut av 12 PC'er vi har på skolen har akkurat samme problem! Endret 3. mai 2005 av ADT Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg personlig syns det ser ut som noe som hører hjemme på ei skole. www.microplex.no der er det mange tøffe/råe/fine/kule Kabinetter Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg personlig syns det ser ut som noe som hører hjemme på ei skole. Fint! Da passer det inn i min stil.. Men som sagt, så tenker jeg på å bygge et kabinett av omtrent bare plexi.. Ta ramma av et vanlig kabinett? Men da blir det jo med store deler metall! Det vil vi ikke ha.. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 det han mener er at du tar HK plata av et annet karbinett, og annet dill dall av stål/metall se på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBAC1CL1 der er ser du det meste du trenger.. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 hvis du bygger et kabiss i tre, så trenger du vel ikke å lage noe annet i metall en hk brettet? det er ikke nødvendig med noe øvrig jordig, det tar jo PSUen seg av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå