Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Etter reinstallering, spill i slow motion

Anbefalte innlegg

Har en maskin med AMD Athlon 1700+, 512 mb ram og GeForce 5600 FX.

Før jeg formaterte harddisken fungerte alle spill bra, men etter ny installasjon har jeg fått problemer.

Bruker de siste driverne for skjermkortet (71.xx) og lydkort (SB Live) og DirectX 9.0c.

Når jeg forsøker å spille spill som for eksempel NFS Underground 2, Total War Rome, eller eldre lite krevende spill går grafikken i slow motion, 1 sekund i spillet tar flere sekunder. Det merkelige er at for eksempel Unreal Tournament 2004 går helt fint og 3Dmark03 scoren er lik som før formateringen.

Har prøvd eldre driverversjoner også, men det fungerer på samme måte. Tror ikke det er skjermkortet da eldre spill fungerte likt selv om jeg avinstallerte skjermkortet.

Tror problemet ligger i noen av "service" funksjonene windows XP kjører, men har ikke klart å lokaliser hvilke. Dersom jeg fjerner alle disse fungerer gamle spill normalt, men uten lyd, men nyere spill er ikke mulig å kjøre.

Ganske irriterende problem, har noen noe råd til hva jeg kan forsøke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, langt ifra. Jeg også har hatt dette.

Har Amd 64 3200+ TwinMos Twister 512, og 9800pro.

I begynnelsen så ble den så treig at program vinduer som kom opp i starten lagga. hele systemet lagga i begynnelsen circka 10sek. så gikk alt over.

Antagelig så har du ikke formatert skikkelig. Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg tatt windows på nytt, prøvd iallefall, skader ikke.

Men jeg hadde antageligvis ikke orka :p

Du får prøve deg videre, lykke til !

Lenke til kommentar

En vanlig feil når folk reinstallerer windows på pcene sine nå til dags er at de kobler dem til internett før dem har fått inn mest mulig service packs og hotfixes. Dette merfører at ofte veldig mye spywares "renner" inn på pcen og spiser CPU craft. Jeg ville kjørt en spywarescan for sikkerhetsskyld

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...