_coldfusion_ Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har nettopp skrudd sammen en pc, problemet er at jeg ikke får noe skjermbilde.. Kan det hende at hk ikke støtter cpu? http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx har en celeron D 2.8 ser ut ifra dette at den ikke støtter 2.8 med fsb 533 som celeron D har.. Er det mulig å oppgadere bios uten cpu? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Du kan jo begynne med å fortelle hvilken hardware du har, så tar vi det derfra Er det mulig å oppgadere bios uten cpu? I teorien? Ja. I praksis? Nei. Endret 1. mai 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har et tilsvarende problem.. Jeg har bestilt et Abit KV8Pro (socket 754) hovedkort og en AMD Sempron 2600+ prosessor. Hovedkortet støtter i utgangspunktet bare Athlon 64 CPU men med nyeste BIOS støtter det også Sempron. Problemet er da bare at jeg ikke får liv i maskinen uten en Athlon prosessor....... Nybegynnertabbe! Men hvordan løser jeg dette? Må jeg bytte hovedkort, eller er det f.eks mulig å få installert BIOS via ABIT sitt serviceapparat i Norge (har sendt mail til ABIT)? Jeg kjenner ikke så mange som har en Athlon 64 prosessor liggende å slenge som jeg kunne lånt heller.. --(Drammen)-- Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 asus p4s533-mx 2.8 celeron D 256 mb infineon pc 2700 maxtor 80 disk Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Er det mulig å oppgadere bios uten cpu? Om oppdatering av Bios evt. lot seg gjøre i praksis uten cpu, så ville det ikke hjelpe dessverre - P4S533-MX støtter ikke Celeron D uansett Bios versjon. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Jeg har et tilsvarende problem..Jeg har bestilt et Abit KV8Pro (socket 754) hovedkort og en AMD Sempron 2600+ prosessor. Hovedkortet støtter i utgangspunktet bare Athlon 64 CPU men med nyeste BIOS støtter det også Sempron. Problemet er da bare at jeg ikke får liv i maskinen uten en Athlon prosessor....... Nybegynnertabbe! Men hvordan løser jeg dette? Må jeg bytte hovedkort, eller er det f.eks mulig å få installert BIOS via ABIT sitt serviceapparat i Norge (har sendt mail til ABIT)? Jeg kjenner ikke så mange som har en Athlon 64 prosessor liggende å slenge som jeg kunne lånt heller.. --(Drammen)-- Det tipper jeg går bra, hvis Bios ikke er eldre enn v16 (20.august 2004) - kanskje det går greit uansett. Jeg gjorde samme "tabba" med et hk og Bios som ikke var oppdatert til å støtte Sempron i det heletatt (dog med nForce brikkesett). Eneste som skjedde var at CPU'n klokka ned, og jeg lot den rusle i "dorgefart" til ny Bios var installert. Endret 2. mai 2005 av tjaa Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det ser ut til å løse seg for min del. Jeg snakket med Komplett.no og de tilbød seg å oppgradere BIOS hvis jeg sendte BIOS-chip'en til de. Bra Komplett!! Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) har funnet et brukt abit vt7. det står at den støtter celeron D etter bios version 14. Vil jeg kunne oppgradere bios med denne cpu? (har lest i andre poster at man kan gjøre det på enkelte prosessorer og at cpu bare kjører på lavere hastighet.) eller må jeg ha en eldre 478 cpu? Selger har ikke mulighet for å oppdatere... Endret 3. mai 2005 av _coldfusion_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå