Gå til innhold

Cpu support på hk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et tilsvarende problem..

Jeg har bestilt et Abit KV8Pro (socket 754) hovedkort og en AMD Sempron 2600+ prosessor. Hovedkortet støtter i utgangspunktet bare Athlon 64 CPU men med nyeste BIOS støtter det også Sempron. Problemet er da bare at jeg ikke får liv i maskinen uten en Athlon prosessor.......

Nybegynnertabbe! Men hvordan løser jeg dette? Må jeg bytte hovedkort, eller er det f.eks mulig å få installert BIOS via ABIT sitt serviceapparat i Norge (har sendt mail til ABIT)? Jeg kjenner ikke så mange som har en Athlon 64 prosessor liggende å slenge som jeg kunne lånt heller..

--(Drammen)--

Lenke til kommentar
Jeg har et tilsvarende problem..

Jeg har bestilt et Abit KV8Pro (socket 754) hovedkort og en AMD Sempron 2600+ prosessor. Hovedkortet støtter i utgangspunktet bare Athlon 64 CPU men med nyeste BIOS støtter det også Sempron. Problemet er da bare at jeg ikke får liv i maskinen uten en Athlon prosessor.......

Nybegynnertabbe! Men hvordan løser jeg dette? Må jeg bytte hovedkort, eller er det f.eks mulig å få installert BIOS via ABIT sitt serviceapparat i Norge (har sendt mail til ABIT)? Jeg kjenner ikke så mange som har en Athlon 64 prosessor liggende å slenge som jeg kunne lånt heller..

--(Drammen)--

Det tipper jeg går bra, hvis Bios ikke er eldre enn v16 (20.august 2004) - kanskje det går greit uansett. Jeg gjorde samme "tabba" med et hk og Bios som ikke var oppdatert til å støtte Sempron i det heletatt (dog med nForce brikkesett).

Eneste som skjedde var at CPU'n klokka ned, og jeg lot den rusle i "dorgefart" til ny Bios var installert.

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

har funnet et brukt abit vt7.

det står at den støtter celeron D etter bios version 14.

Vil jeg kunne oppgradere bios med denne cpu? (har lest i andre poster at man kan gjøre det på enkelte prosessorer og at cpu bare kjører på lavere hastighet.)

eller må jeg ha en eldre 478 cpu? :hmm:

Selger har ikke mulighet for å oppdatere...

Endret av _coldfusion_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...