Gå til innhold

Banneforbud på skolen...er det lov?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei men igjen så er jo ikke kristendomm en norgesbasert tro (at alle må tro på den) så jeg kan jo egentlig si hva jeg vil...

Du kan gjøre det, ja. Jeg kan skrive "Allah er min bitch" på t-skjorten min og dra til Irak. Respekt er nøkkelordet.

Selv mener jeg tolleranse er en langt viktigere faktor ;)

Lenke til kommentar
nei men igjen så er jo ikke kristendomm en norgesbasert tro (at alle må tro på den) så jeg kan jo egentlig si hva jeg vil...

Du kan gjøre det, ja. Jeg kan skrive "Allah er min bitch" på t-skjorten min og dra til Irak. Respekt er nøkkelordet.

Hva med en god blanding?

Du sier ikke hæstkukk, og hvis det tilfeldigvis skulle sprette ut av munnen din en dag så lover jeg at jeg skal tolerere det. Funker fint, det.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Hva med en god blanding?

Du sier ikke hæstkukk, og hvis det tilfeldigvis skulle sprette ut av munnen din en dag så lover jeg at jeg skal tolerere det. Funker fint, det.

Tja. Kanskje. Men så er det svært svært sjeldent at jeg banner uansett da. Poenget er uansett at banneforbud er unødvendig. Man kan "forby" å være ufin, mobbe og skitkasting. Dette kan fint forekomme uten banning. Banning er bare ord og kan brukes til så mange forskjellige situasjoner. Det er diverse situasjoner man bør reagere på, ikke enkel ord.

Men jeg vil helt bestemt og med overlegg si ord som "helvete", "faen" o.l hvis jeg bommer på åpent mål, slår hammeren på tommelen, får veldig dårige nyheter osv. Og jeg bryr meg overhodet ikke om hvem som er i nærheten. Om de ikke klarer å tollerere det og ta meg for den jeg er så er det deres problem. Jeg kan ikke fatte å begripe at slikt vil medføre at andre respekterer meg mindre. Om jeg hadde drevet med mobbing, uthenging, baksnakking osv så ja (noe som fint kan forekomme uten banning), men å respektere en person mindre fordi man bruker banneord i ny og ne, vel det er som sagt temmelig uforståelig. Da har man et problem man bør gjøre noe med, syntes jeg. Man kan sette tingene litt i perspektiv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...