-Jungeldyret Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 På skolen min er det sånn at man må ringe hjem hvis man banner! Det er egentlig greit, men det blir så stygt når lærerne skriker "HOLD KJEFT!" til klassen min når vi bråker for mye.. De regner ord som "Herregud" som banning, det ordet regner iallefall ikke jeg som banning. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Holder meg til trønderske banneord jeg. Under årets vinterøvelse så kom det en god del gloser haglende fra underteknede. "steike flænshæst" og "forbainna oterchæst" er to av de vanligste. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Hadde det ikke vært for kristendommen, ville man ikke reagert på "banneord" . Død over den. Endret 30. april 2005 av dD. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 nei men igjen så er jo ikke kristendomm en norgesbasert tro (at alle må tro på den) så jeg kan jo egentlig si hva jeg vil... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 nei men igjen så er jo ikke kristendomm en norgesbasert tro (at alle må tro på den) så jeg kan jo egentlig si hva jeg vil... Du kan gjøre det, ja. Jeg kan skrive "Allah er min bitch" på t-skjorten min og dra til Irak. Respekt er nøkkelordet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 nei men igjen så er jo ikke kristendomm en norgesbasert tro (at alle må tro på den) så jeg kan jo egentlig si hva jeg vil... Du kan gjøre det, ja. Jeg kan skrive "Allah er min bitch" på t-skjorten min og dra til Irak. Respekt er nøkkelordet. Selv mener jeg tolleranse er en langt viktigere faktor Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 det var ikke det jeg ville fram til.....det at jeg sier faen når jeg mister mobilen på havet og at jeg sier allah er min bitch er to forskjellige ting Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Banning er unødvendig og teit. Helt fint med et forbud med det på skolen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) nei men igjen så er jo ikke kristendomm en norgesbasert tro (at alle må tro på den) så jeg kan jo egentlig si hva jeg vil... Du kan gjøre det, ja. Jeg kan skrive "Allah er min bitch" på t-skjorten min og dra til Irak. Respekt er nøkkelordet. Selv mener jeg tolleranse er en langt viktigere faktor Hva med en god blanding? Du sier ikke hæstkukk, og hvis det tilfeldigvis skulle sprette ut av munnen din en dag så lover jeg at jeg skal tolerere det. Funker fint, det. Endret 1. mai 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 nei men igjen så er jo ikke kristendomm en norgesbasert tro (at alle må tro på den) så jeg kan jo egentlig si hva jeg vil... Du kan gjøre det, ja. Jeg kan skrive "Allah er min bitch" på t-skjorten min og dra til Irak. Respekt er nøkkelordet. Selv mener jeg tolleranse er en langt viktigere faktor Hva med en god blanding? Du sier ikke hæstkukk, og hvis det tilfeldigvis skulle sprette ut av munnen din en dag så lover jeg at jeg skal tolerere det. Funker fint, det. Tja. Kanskje. Men så er det svært svært sjeldent at jeg banner uansett da. Poenget er uansett at banneforbud er unødvendig. Man kan "forby" å være ufin, mobbe og skitkasting. Dette kan fint forekomme uten banning. Banning er bare ord og kan brukes til så mange forskjellige situasjoner. Det er diverse situasjoner man bør reagere på, ikke enkel ord. Men jeg vil helt bestemt og med overlegg si ord som "helvete", "faen" o.l hvis jeg bommer på åpent mål, slår hammeren på tommelen, får veldig dårige nyheter osv. Og jeg bryr meg overhodet ikke om hvem som er i nærheten. Om de ikke klarer å tollerere det og ta meg for den jeg er så er det deres problem. Jeg kan ikke fatte å begripe at slikt vil medføre at andre respekterer meg mindre. Om jeg hadde drevet med mobbing, uthenging, baksnakking osv så ja (noe som fint kan forekomme uten banning), men å respektere en person mindre fordi man bruker banneord i ny og ne, vel det er som sagt temmelig uforståelig. Da har man et problem man bør gjøre noe med, syntes jeg. Man kan sette tingene litt i perspektiv Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 I så fall så sliter lærerene mine litt, for de banner i minst hver tiende setning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå