Gå til innhold

Banneforbud på skolen...er det lov?

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært en uke i Sverige kommer jeg tibake å da har de innført banneforbud!

Nulltoleranse mot banning...yeaha :w00t::no:

Er dette lov...strider ikke dette mot ytringsfriheten!?

Dvs at det er nulltoleranse.....vi kan ikke si det om vi slår foten engang....går på ungdomsksole bare så dere vet d :p

(ps: Dette passeer bedre her enn på skole siden dette IKKE er faglig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hater å innrømme det men... banning er en ukultur som forteller om dårlig ordforråd. Det er ikke kult, det er bare teit.

Veldig, veldig, veldig korrekt. Ingenting er styggere enn jenter som banner (gjelder selvfølgelig gutter òg, men akkurat jenter syns jeg skal være litt finere i språket).

Lenke til kommentar
Du får be en advokat sjekke forholdet til ytringsfriheten. :)

Jeg å en lærer hadde en stor diskusjon på gang. Jeg blei henta ut i timen siden jeg hadde tatt 5minutter fri fra forrige time (!) Og henne klaget på at jeg prata i timene hennes og at jeg brukte ord henne ikke likte og jeg begynte med ytringsfriheten osv... Men hun sa at den ikke gjaldt i hennes timer.

Lenke til kommentar
Veit ikke jeg... Hu er rar, men jeg kan ikke risikere dårligere karakterer pga sånne små ting.

Å bli frarøvet ytringsfriheten er ikke noe jeg ville akseptert da.

Men hvis det bare gjaldt banning, så er det jo enkelt å slutte og banne.

Stol på meg. Jeg er ikke akkuratt typen som bryr seg om sånt. Sist ble det telefont hjem og nedsatt orden og oppførsel pga jeg tok meg 3timer fri en dag. Rar lærer.

Lenke til kommentar
Banning er et syndrom jeg har, og jeg får som regel små anfall når jeg får vondt, og kan i den situasjonen uttrykke ord som er bittelitt kraftigere enn "Søren også!" Må vel være lov å ta seg friheten til å lufte et "mindre pent" ord?

Fy! "Søren" er banning, ettersom dette er et kallenavn på djevelen selv!

Pass språket ditt! :tease:

Definisjonen av banning:

Påkalle djevlen, eller påkalle Gud unødvendig.

Dermed er "Herre Gud" og "søren" banning, mens "rævpulte gjøk" er ikke banning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...