Gå til innhold

tilkobling av effektforsterker

Anbefalte innlegg

Har Yamaha RX-V550 og skal kjøpe meg ny effektforsterker til JBL-E-100 !

Men så tenkte jeg på NAD C272 Effektforsterker eller NadC372!

Jeg spurte personer på hifiklubben i grimstad om det var mulighet til og koble sammen Yamahaen og effektforsterkeren...

Så fikk jeg svaret "Yamahaen din har ikke tilkoblingsmuligheter for å bruke noen effektforsterker." ..

Har ikke yamahaen noen mulighet for effektforsterkere i det hele tatt?

Yamaha RX-V550 Spesifikasjoner

NAD C272 Effektforsterker spesifikasjoner

NAD C372 Integrert forsterker spesifikasjoner

ps: er tilbake om en times tid !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har ikke effektforsterker utgang (pre out) virker det som. Men har jo utgang for aktiv sub.

Men vet ikke om du kan koble til annet effektrinn enn til sub der ettersom forsterkeren kanskje kun vil sende signalene som skal til sub'en der. Sikkert noen av de andre forum-folket som kan svare mer nøyaktig på det.

Lenke til kommentar
holdt nesten på og si, finnes det ikke T led for phono? kunne fungert da vil jeg tro

Sjekk dette bildet. Det er baksiden av en RXV 550. Det står PRE OUT på alle kanalene.

Edit: Hmmm. Det er tydeligvis 2 bilder. Hvis jeg laster ned bildet av baksiden på RXV-550,så er det PRE OUT. Hvis jeg ser på bildet direkte på nett,så er det ikke PRE OUT.

Står det PRE OUT noen plass på reciveren din?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Har sett litt mer på bildene nå. Dessverre er det RXV 650 som har PRE OUT ikke RXV 550.

Å koble til sub utgangen med T-led går ikke. Da får du bare de laveste frekvensene og lyden blir i tillegg bare mono.

akkurat det jeg tenkte fanken heller asså! Vel, får vel selge den, må bare finne ut åssen jeg skal kjøpe en Marantz SR5500 Hvis det er pre out på den der!

Vet ikke om jeg har så lyst på H/K koster jo det hvite! Ut Av Øya! :p

Lenke til kommentar
Har sett litt mer på bildene nå. Dessverre er det RXV 650 som har PRE OUT ikke RXV 550.

Å koble til sub utgangen med T-led går ikke. Da får du bare de laveste frekvensene og lyden blir i tillegg bare mono.

akkurat det jeg tenkte fanken heller asså! Vel, får vel selge den, må bare finne ut åssen jeg skal kjøpe en Marantz SR5500 Hvis det er pre out på den der!

Vet ikke om jeg har så lyst på H/K koster jo det hvite! Ut Av Øya! :p

Marantz til JBL? Ikke noe klokt valg spør du meg. Marantzen blir for snill for JBL. Jeg brukte min H/K AVR-330 sammen med JBL E-90. Fungerte ypperlig det.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

sant det :S men den er vel ikke like kraftig, jeg vet at H/K har kraftige strømforsyninger! Bare jeg synes generellt utsende til H/K ser ut som et missfostra JVC forsterker ! :p Men, Skal bare kjøre fronthøyttalerene på en NAD C272, resten skal reciveren drive, som bak center og surround. Så kanskje det ikke trengs så utrolig mye muskler i forsterkeren siden effektforsterkeren gjør jobben i fronten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...