Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driverinstallasjon: Ugyldig data...

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt frustrert her! Jeg har en Alienware Area-51 jeg kjøpte i fjor høst (for altfor mye penger :roll: ) som kom med Home Edition XP. Jeg har Pro Edition Norsk (kjøpt og betalt!) så jeg fant ut det var bedre å legge inn dette da den andre maskinen min skal få MCE 2005 etter hvert (en shuttle som står i stua under TV'en uansett).

Jeg hadde trøbbel med å få igang installasjonen i det hele tatt, men en kjapp tlf til Alienware Support hjalp meg i gang når jeg fikk beskjed om at kortleseren måtte kobles ut (nytt for meg men ok...). Installasjonen gikk forholdsvis smertefritt med minimalt med banning. Vel inne i Windows la jeg inn SP2, chipset-drivere og Catalyst driverene til skjermkortet. Lengre har jeg ikke kommet!

Jeg satte i gang installasjonen av driverene til Audigy 2ZS-kortet mitt, og fikk til slutt installert det, trodde jeg! All software legges inn, og det lille blå høyttaler-ikonet dukker opp i system tray. Jeg dobbel-klikker på det og får beskjed om at "enheten ikke finnes". Da kom det mer bannskap! Jeg prøver å avinstallere alt, legge det inn på nytt via enhetsbehandlig, via cd, via nedlastede drivere og auto-updateren til Creative. Hver gang dukker det bare opp meldingen "Ugyldig data", og installasjonen stopper. Ny telefon til Alienware og jeg får beskjed om å gjøre akkurat det samme som jeg har gjort, til ingen forskjell... :wallbash:

Alienware regner med at lydkortet mitt har tatt kvelden og "bestiller time" med DHL. Hovedkortet mitt er et Intel 925XCV referansekort (Intel inside, guess who's outside...) så jeg stikker innom der og finner nye chipset-drivere og prøver videre, til ingen nytte. Heldigvis har hovedkortet innebygd lyd, så jeg aktiverer det via bios og installerer driverene, og voilá, jeg har lyd. So far so good...

Så kommer installasjonen av TV-kortet, og selvfølgelig samme feilmeding :realmad:

Ugyldig data! Jeg er glad det ikke bor folk i nærheten, for med den orbruken som kom da hadde jeg blitt deportert av Valgerd og Kjell-Magne for blasfemi!

En kikk i enhetsbehandling gir meg beskjed om at tvkortet mitt er en eller annen form for ukjent multimedia...noe, det samme gjaldt lydkortet mitt. Det dukker opp et par utropstegn ved siden av mitt X800 XT PE også, men det ser ut til å funke forholdsvis bra (litt over 12000 3Dmark03, litt lavere enn før ominstallasjon, men det er jo et bevis på at noe funker).

For å toppe det hele funker ikke USB-kontaktene mine spesiellt bra heller! Minnepinnen min vil ikke funke og vil ha drivere (ja den er driverløs) som selvfølgelig ikke finnes. Mus og tastatur funker heldigvis ok, og fjernkontrollen til TV-kortet mitt funket også (den har "musefunksjon" som funket i alle fall). Den eksterne harddisken min funker også fint, i alle fall via Firewire som er innebygd på hovedkortet.

Hardware'n min er som følger:

Intel 925XCV hovedkort

Intel P4 550 3,4Ghz

ATI X800 XT PE på PCIe (BBA såvidt jeg kan se)

1GB DDR2-533

1x 73,8GB WD Raptor S-ata (kliss ny, systemdisk)

2x 250GB WD S-ata (til lagring)

Creative Audigy 2ZS

POV nVTV tv-kort

Plextor 712 DVD-brenner

Nec (ettellerannet) Combodrive

Alienware kortleser (aner ikke hvilket merke den er, den er uansett ikke koblet i)

650 Watt strømforsyning

Er det noen som har fått opp feilmeldingen "Ugyldig data" under en driverinstallasjon, og i såfall funnet ut hva det var de måtte gjøre?

Har snakket med Alienware og jeg skal oppdatere BIOS, men må ha tak i en floppydrive først (tror jeg, er blant de få tingene jeg ikke har prøvd når det gjelder hardware før)...

Please help! Jeg har 2 store prøver om dagen, og jeg trenger seriøst en maskin som er oppe og kjøre skikkelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...