Gå til innhold

Beste Donald tegnerenen?

Anbefalte innlegg

Anbefaler spesielt "De ti avatarene", ekstrabilag til Donald i '97 som i sin tid gav meg en kjapp og kortfattet guide til hinduismen før vi lærte om det på skolen. :)

Henger meg på den der, for den historien er kjempebra, veldig spennende og interessant, og med mye lærdom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Don Rosa er en fantastisk tegner. Han skaper også gode historier..men hva er hans inspirasjonskilde? Jo Carl Barks. De eldste er fremdeles eldst...

Carl Barks gjorde Donald mer enn bare en and som sådde frø på gården til bestemor.

Carl er vinneren.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Don Rosa og Carl Barks er uten tvil best i mine øyne. Da jeg var liten og leste donald blader, var det alltid noe helt spesielt med deres historier..

Har faktisk fortsatt med å kjøpe donald blader, og jeg er 19 nå.

Synes ikke noe særlig om nåtidens donald historier.. Trasige greier for det meste.

Drar jeg frem et "gammelt" Donald blad for å lese litt i når jeg ikke har noe annet å gjøre, kan jeg bare titte inni og slenge det uinteressert fra meg igjen. Det går liksom ikke an å lese en donald historie 2 ganger..

Med mindre det er en Carl Barks eller Don Rosa historie da. De holder seg evig, og er så fantastisk godt laget at de fenger meg enda.

Andre donald historier er ikke verdt 5 øre for min del. fysj.

Lenke til kommentar
Don Rosa og Carl Barks er uten tvil best i mine øyne. Da jeg var liten og leste donald blader, var det alltid noe helt spesielt med deres historier..

Synes ikke noe særlig om nåtidens donald historier.. Trasige greier for det meste.

Drar jeg frem et "gammelt" Donald blad for å lese litt i når jeg ikke har noe annet å gjøre, kan jeg bare titte inni og slenge det uinteressert fra meg igjen. Det går liksom ikke an å lese en donald historie 2 ganger..

Med mindre det er en Carl Barks eller Don Rosa historie da. De holder seg evig, og er så fantastisk godt laget at de fenger meg enda.

Donald historier kan man da lase flere ganger, har sikkert lest alle de gamle bladene mine 50+ ganger. :p

Dog er jeg enig i at det er historiene fra Carl Barks og Don Rosa som holder seg best. Det finne med en Don Rosa historie er at man alltid finner noe nytt, uansett hvor mange ganger man har lest det før.

Lenke til kommentar

Eg trur nok eg likar stilen til Carl Barks best.

Etter det synst eg Vicar er best, han teiknar liksom så enkelt og "normalt".

Marco Rota og Don Rosa teiknar liksom så "overveldande stort" med masse detaljar osv. så eg likar ikkje dei så godt, likar betre enkle teikningar slik som iallfall Vicar lagar.

Lenke til kommentar

Nja, det er ikke helt sant. Jeg har lest alle Donald bladene mine minst 2 ganger ( de fleste 3 ganger ) (Utenom det nyeste det har jeg bare lest en gang) og historiene blir ikke dårlige før 4. gange. Men de nye er bedre enn de gammle.

Og Don Rosa er kongen over alle Donald Duck tegnere.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Eg har aldri lyst til å lesa Don Rosa, men eg liker honom når eg byrjar. Når eg tenkjer på Don Rosa utan å lesa tenkjer eg at teikningane er "klussate" og stygge.

Marco Rota har dei beste teikningane. Dei er detaljerte og flotte, men ikkje den stygge streken til Don Rosa.

Carl Barks er sjølvsagt bra.

Ellers liker eg William Van Horn. Eg har ogso byrja å lika Kari Korhonen, kan henda berre fordi eg kjenner igjen teikningane. Men sogone er alltid gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...