nr.4 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg var en stor Don Rosa-fan rundt 10-årsalderen, og siden jeg har sluttet å lese Donald har jeg ikke forandret mening. Jeg liker Don Rosa klart best! Zatôitchi: Artig brev. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg liker veldig godt Carl Barks og Don Rosa, men de beste er Sanatanach og Colombo. Men Don Rosa sine tegninger er morsomme, ironiske og ikke minst detaljerte. Jeg håper på mer Don Rosa historier. Vicar har også en grei stil. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Visste dere at i absolutt ALLE åpningsbildene til Don Rosa vil dere finne D.U.C.K. lurt inn ettellerannet sted? det står for Dedicated to Uncle Carl from Klondike.. artig igrunn Ja, Don Rosa er den mest oppfinnsomme tegneren Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Don Rosa og Carl Barks er vel de aller beste. William Van Horn er rett bak. Han har en herlig humor i fortellingene sine. Samt at han er stikk motsatt av de to overnevnte. Ikke mye detaljer å spore i hans tegninger. Bare det aller mest nødvendige. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Det er vel en nordmann og, er det ikke? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Don Rosa er kongen av Donald Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Liker tegnestilen til Vicar, men den er kanskje litt A4. Ellers er jo Don Rosas tegninger veldig fine og detaljerte. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Liker tegnestilen til Vicar, men den er kanskje litt A4. Ellers er jo Don Rosas tegninger veldig fine og detaljerte. Er enig med deg. Vicar tegner bra, men jeg synes det blir litt for hmm, "maskin"-aktig eller A4 er vel kanskje et bedre ord for det jeg prøvde å fortelle ^^ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Don Rosa, Carl Barks, Marco Rota og Vicar. ...i den rekkefølgen. Synes Flemming andersen er litt lol, han hører jo ikke med blant de beste, men han har en veldig særegen tegnestil, litt mer moderne tegninger på en måte. Men favoritten er definitivt Don Rosa. En kompis har autografen Lenke til kommentar
darkfish Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Don Rosa OG Carl Barks. Noen som vet om det er mulig å få tak i Skrues Liv serien i bokform? Jeg har den i hvert fall i bokform, "Skure McDucks - Liv Og Levnet". Flott bok. Er en ganske lang innledning til hvert kapitel, hvor Don Rosa kommer med litt bakgrunn og andre artige innspill. ISBN på boka er 82-429-1436-2. Er dog en del år siden jeg fikk den… Liker CB og Don Rosa best! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Don Rosa på første, Carl Barks på andre! Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Visste dere at i absolutt ALLE åpningsbildene til Don Rosa vil dere finne D.U.C.K. lurt inn ettellerannet sted? det står for Dedicated to Uncle Carl from Klondike.. artig igrunn Ja, Don Rosa er den mest oppfinnsomme tegneren Pirk selvsagt, men D.U.C.K. på Don Rosa-forsidene står for "Dedicated to Unca Carl from Keno" hvor da "Keno" er Don Rosas "ukjente" fornavn. Og ja, Don Rosa er kongen når det kommer til tegnekvalitet. Endret 30. april 2005 av Katalysator Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Vicar er jo han som nesten alltid tegner første historien i hvert donald-blad. Jeg liker han veldig godt, men den beste tegneren er likevel Don Rosa, tett fulgt av Carl Barks. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Kjenner ikke til ekstremt mange Donald-tegnere, men av de jeg har merket meg må jeg si Don Rosa. Alle detaljene, den herlige humoren som ofte forekommer i bakgrunnen, endeløs leting etter og grubling over D.U.C.K.-initialene i åpningsbildet og de gode skattejakthistoriene - ofte bunnsolide rent kunnskapsmessig - er begrunnelsen på dette. Anbefaler spesielt "De ti avatarene", ekstrabilag til Donald i '97 som i sin tid gav meg en kjapp og kortfattet guide til hinduismen før vi lærte om det på skolen. Endret 30. april 2005 av johnj Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Don Rosa, liker humoren hans og de utrolige detaljerte tegningene. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Vel, når jeg var liten var det klart Don Rosa som regjerte - jeg elsket alle de små detaljene Men jeg hadde en opplevelse her forleden: Jeg satt på dass og måtte ty til en Donald Pocket. Som vanlig var jeg lei av de forferdelig stygge italienske tegningene, men her var det ei historie (om Donald som kjører en tur-buss) tegnet av Flemming Andersen. Jeg flirte så jeg fikk vondt i magen av hans tegnede skildringer av "Donald-gliset" og en spysjuk Donald. Det var festlig! Og btw: Noen som vet åssen slektskapsforhold Donald-tegnern William van Horn og Mikke Mus-tegnern (Usj, mikke mus!) Noel van Horn har? Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Og btw: Noen som vet åssen slektskapsforhold Donald-tegnern William van Horn og Mikke Mus-tegnern (Usj, mikke mus!) Noel van Horn har? Mener på det er far og sønn. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Ah, for de tegner jo så å si helt likt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg holder en knapp på Don Rosa. Alle de sinnssvake detaljene hans gjør at det er artig å virkelig studere hver enkelt tegneserierute. Ansiktsutrykk og bevegelser fra figurer som ikke er i "fokus", små mus som plystrer, banner eller gjør andre gærne ting, bilder med hysterisk morsomme motiv på veggene, jeg kunne holdt på i evigheter. Etter at jeg hørte om D.U.C.K. opplegget hans, gikk det dessuten sport i å finne signaturen i seriene hans. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Er selv stor fan av Don Rosa grunnet detaljene pluss at historiene henger sammen. andre tegnere har helt uavhengige historier. Man må lese alle Don Rosas historier i rekkefølge og dette regner jeg som den "ekte" historien. synes det burde bli laget en film med Rosas tegnestil Jeg har forresten funnet D.U.C.K i alle historiene jeg har lest av Don Rosa.. står alltid i første tegning Endret 30. april 2005 av Smeagoldfish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå