Gå til innhold

Beste Donald tegnerenen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Carl Barks er best!

helt klart.. Don Rosa historiene er ganske spesielle, men liker dem godt også,.,, mye bra historiske morsomheter og facts ;)

var det don rosa som tegnet tempelridderskatten? husker ikke helt, hvem:( det er hvertfall beste donald historie som er skrevet..

men jeg kunne slått de folka som tegner 1-sidere i de nye donald bladene:@

Lenke til kommentar

Don Rosa er stor når det gjelder å skrive historier, men husk at han bygger alle sine historier på Carl Barks sine verker. Barks var den som fant opp sentrale figurer som Onkel Skrue, Fetter Anton, Petter Smart, B-gjengen og mange fler, og det er han som gjorde tegneserien Donald til det den er i dag. Barks sine tegninger er nok ikke fullt så detaljerte som Don Rosa sine, men jeg liker de best pga nostalgien :)

Lenke til kommentar
Carl Barks er veldig dytkig. Men for meg vil Don Rosa alltid være den kongen.

Smak er jo subjektivt, men jeg tipper at de aller aller fleste ville gjort motsatt - inkludert moi :p

For Rosa, og mange med ham, er jo Barks kongen over alle, og hver eneste story Rosa har laget er jo dedikert til Barks: D.U.C.K. - Dedicated to Uncle Carl from Keno, Keno er Don Rosas egentlig fornavn, Don er mellomnavnet. Mange av hans historier er fortsettelser på Barks-fortellinger, og Rosa baserer for det meste fortellingene sine på Barks sine figurer.

Her er et brev jeg og noen klassekamerater fikk for en 3-4 år siden da vi skrev brev til Don Rosa i forbindelse med et tegneserieprosjekt =)

Men kort så mener jeg at Don Rosa er helt genial - men når ikke Carl Barks til anklene engang om man skal sammenligne =)

Ellers så liker jeg også Rota og den italenske stilen man finner i pocket-bøkene. Ikke først og fremst tegningene, men plottene kan til tider være veldig kostelige. Jeg har jo vokst opp i Vicars glanstid med 3-4 oppstykkede fortsettelsesfortellinger på slutten av 80- og første del av 90-tallet, så han er helt ok. Donald-bladet nå for tiden mener jeg desverre er overfylt av crap! Eneste grunnene til å kjøpe det er å få med seg 1-sides stripene til Bill Walsh & Manuel Gonzales - om de ikke har sluttet med det da ?

gonzales_m_mickeymouse.jpg

:yes:

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...