Gå til innhold

Taisol CGK760092 - ny vifte

Volkov

Anbefalte innlegg

Har en Taisol CGK760092 som kjøler en AMD Athlon Tunderbird 1,4.

Problemet er at orginalvifta bråker litt for mye etter min smak, så jeg tenker på å bytte den.. noen forslag? Har liten erfaring på detta området, så forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har AMD Athlon 1333 og Taisol CGK760, og byttet vifte. Valget falt på Enermax 80x80x25mm. Ser stilig ut og kan regulere ned farten trinnløst med den regulerbare motstanden. Fungerer ypperlig :) Var ikke særlig slit å modde Taisolen for å passe 80mm. Tok en smørkniv og bøyde finnene ut til siden. Ga kjølern en rundtur på bormaskina i garasjen. Trenger bare bore fire hull øverst på hver finne i hjørnet. Hullet skal bare være stort nok til at stripsen går i gjennom...

Lenke til kommentar

og støynivået gikk ned?

høres litt uffent ut å begynne å kødde med kjøleren... men hvis det gir noe effekt så er det kanskje ikke så dumt..

hva med en vifte med samma måla da? eller blir det for svakt om jeg skal ha samma effekt?

Lenke til kommentar

Aner ikke om støynivået gikk ned! Det første jeg gjorde når jeg fikk Taisolen og Enermax var å modde! Har aldri startet stock vifta ;) Kjører Enermax'en noe under 2500rpm (RPM-målern på hovedkort fucker, hvert fall MBM5, når jeg kjører den så lavt, viser den ofte 37500rpm) Nehmen, null problemos den moddejobben. Skal *mye* til å brekke finnene. Har du drill og strips er det bare å starte...

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-07-10 13:46 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...